Gå til innhold

Maxi Cosi....

Meg + 2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnesete for nyfødte, skal man ha base til det? Kjøpte det istad, men kom til å tenke på at jeg skulle kanskje hatt med base? :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, u æsk mi? Ah.. Meg og barneseter passer virkelig ikke sammen.

Skrevet

Maxu Cosi kan du bruke både med og uten base.

Skrevet

Ahaaa, så jeg kan velge? Men er sikkerheten bedre med base?

Skrevet

Kan brukes både med og uten base ja. Vi hadde base pga at jeg synes det er mye enklere å ta stolen inn og ut av bilen. Hadde ikke base til førstemann og angret på det. Hadde også for korte seler i bilen til at de passet til stolen uten base..

Skrevet

Det vel ikke noe med sikkerheten å gjøre, tror jeg....Men vi valgte med base, fordi det er så utroligmye enklere:-) Et lite likk, og setet er på plass:-)

Skrevet

Tusen takk for svar;)

Er det noen som vet hvor mye en base koster? Mange spørsmål fra meg i dag:P

Skrevet

Jeg har Akta Graco med base, og der var basen i prisen. Vet ikke hvor mye det er KUN for basen, nei.......

Skrevet

Vi valgte med base, syns det er veldig mye lettere enn å måtte bruke selen hver gang. Da er det bare å løfte stolen ut og sette den rett inn *klart*

Jeg føler også at det er litt sikrere enn å bruke seler, fordi stolen da sitter fast i basen. Når jeg bruker seler, kan jeg egentlig ikke være 100% sikker på at jeg har fått selen forsvarlig på, sånn tenker hvertfall jeg :-)

Skrevet

Vi har det uten base og synes det er veldig greit å feste det med selen. Hadde egentlig tenkt å ha det med base ettersom vi kjøpte ny bil like etter fødsel, men vi endte opp med en bil uten isofix (ehh... er det riktig navn på det??) og fant ut at det fungerte helt fint uten også. Fordelen med base er jo at når du først har festet den riktig, så vet du at setet alltid er festet sikkert, men det er ikke vanskelig å feste det riktig med beltet heller når du har lært det det og gjort det noen ganger.

Og som noen andre har skrevet her, det er ingen forskjell på sikkerheten på et sete festet riktig med base og et sete festet riktig med belte.

Skrevet

Tror basen koster rundt 1500,-. Er så verdt det synes jeg

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...