Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Min jordmor sa at "ja, nå har hb din steget igjen (jeg har hatt ca 10 hele den siste tiden, og nå var den plutselig 12) så da blir det snart fødsel på deg!! Mente at morkaka hadde gjort sitt nå... Er 38 uker.
2hærligegutter Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hva er "hb" og hva betyr det???????????????????
♥Tullerusk♥ Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 hb er jerninnholdet i blodet ditt..Hvis jeg ikke er helt på bær tur... Til HI... Ja, blir spennende å se da..=o)
Anne_b1980 Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 HB= hemoglobin, er ikke det antall røde blodlegmer da....... ihvertfall ikke jerninnhold.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Lav hb er et tegn på jernmangel. Mener å huske at de røde blodcellene trenger jern, og de røde blodcellene igjen bærer O2 til cellene. Så hvis du har lav hb (er blodfattig) så blir du slapp og sliten fordi cellene i kroppen og hodet rett og slett ikke får nok oksygen. Har ikke hørt om at hb øker før fødsel, men det er jo ikke usannsynlig i og med at kroppen kanskje forbereder seg på litt blodtap :-)
Leirha Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Hos meg slutta de å sjekke hben den siste mnd, pga at de mente den var så stabil den siste mnd. Har ligget på det samme hele veien uansett.
Anne_b1980 Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 jo det stemmer, måtte bare fine ut av dette jeg...hehe http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=3056
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Når du har få røde blodceller så har du også lav blodprosent, i ekstreme tilfeller så må de gi blodoverføring med røde blodceller. Symtomer på lav blodprosent er igjen å være svimmel og tungpusta pga at cellene mangler oksygen. Kroppen er komplisert :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Jo da, det er blodprosenten. Min hadde også steget sist jeg var på kontroll. Idag har formen vært elendig, så jeg lurer på om det er noe i vente,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå