Gå til innhold

Dere som ammer babyer på 6-7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger ammer dere i löpet av dagen/natta?

Og hvilken annen mat får dem?

Min baby får gröt 2 ganger, litt middag og frukt pluss at jeg ammer 2-3 ganger på dagen og 1-2 ganger på natta.

Tror dere at han får i seg nok väske? Han virker mindre interessert i mm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille frøken er 7 mnd, jeg ammer morgen og kveld og et par ganger i løpet av dagen. Hun får grøt to ganger, og et halvt middagsglass. Prøver å gi henne vann innimellom, ikke veldig interessert, men det kommer seg.

Sluttet med nattmat i jula.

Gir du vann til lille? Sikkert greit å prøve og venne ham til det.

Men ellers høres det jo greit ut :)

Er litt usikker på hvordan jeg skal fortsette, når skal man øke matmengden videre nå?!

Får høre på hs =)

Skrevet

Gir du ikke vann til måltidene? Det ville jeg forsøkt! Tror det er sånn at de skal ha i seg 1 dl væske pr kilo (husker jeg har lest det et sted..)Min er 7,5 mnd og døgnet ser slik ut:

Tidlig morgen: pupp

Frokost: grøt + vann

Lunsj: brød m/leverpostei + vann

Mellommåltid: pupp

Middag: forsøker litt middagsmat, men foreløpig veldig lite populært.. blir mest frukt (banan, beger m/mos etc.) + vann

Kvelds: grøt + vann

Litt pupp kl 04 om natten (eneste gangen hun våkner)

Får vel i seg 1-2 dl vann om dagen totalt, tenker jeg. Ikke kjempemye, men håper det tar seg opp :-)

Skrevet

Glemte å føre opp at hun får pupp når hun legger seg også.

Skrevet

Pröver å gi vann til gröten og utenom men han er ikke så interessert..

HI

Skrevet

Synes det høres ut som om han får nok væske, jeg. Det er jo også væske i grøten og maten.

Jenta mi får omtrent akkurat det samme som gutten din, og jeg har ikke noe inntrykk av at hun får for lite.

Er gutten din våken og fornøyd og har våte bleier, er det ingenting å bekymre seg for.

Min vil heller ikke ha vann. HS sier at det overhodet ikke er noe å stresse med. Fram til ca. 9 mnd bør væskeinntaket primært være melk allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...