Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Skal jeg vaske madrassen i dreamybagen(mykbagen) og lammeskinnet til babyen? Har lest av det som skal i senga til babyen bør vaskes 2 ganger før bruk pga at det er satt inn med så mye kjemikalier. Gjelder dette lammeskinn (kjøpt på barnas hus) og?
Phantom´ Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hiv det i fryseren! Da tar du kverken på alle basseluskene i alle fall. Her vasker vi hverken nye skinn eller madrasser, men jeg kommer til å ha en klut under hodet til babyen i starten så den ikke ligger med hodet rett på pelsen. Tror det med vask dreier seg om sengetøyet, sltså laken og dynetrekk
musemor... Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Lammeskinn skal vel ikke vaskes?! Er ikke hele poenget med skinn at det er satt inn med lanolin som gjør det selvrensende?! Les om lammeskinn på Nøstebarn sine nettsider. Vet ikke hvordan det er med den typen skinn du har kjøpt, men skulle tro at prinsippet er det samme. Jeg har akkurat vasket skinnet til den nye babyen, den overtar storebror sitt, men har tenkt til å kjøpe "lanolin-såpe" på Nøstebarn å sette det inn med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå