Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...altså graviditetstesten, selvsagt. Hører både to og tre uker etter eggløsning? Nå tenker jeg ikke på dem som produserer HCG sent, men de som produserer HCG til "normalt" tidspunkt. Hvor lenge etter eggløsning blir vanlige graviditetstester klart positive (CB, CB digital, billigstaver, alle like positive)? Jeg testet negativt ca 3,5 uker etter første dag i forrige mens (den som kom rett etter p-pilleslutt), og positivt 5,5 uker etter første dag. Det er vel ikke så rart at den første testen var negativ, det visste jeg jo i og for seg at den ville være... Men i og med at jeg akkurat hadde sluttet på p-pillen og dessuten har uregelmessige/lange sykluser uten piller, aner jeg ikke når eggløsningen var. Da jeg testet positivt, var testene *veldig* positive, selv om det ikke var morgenurin. På bruksanvisningen for CB var resultatet mitt som for den tegningen for "slik ser testen ut hvis du tester noen dager etter IKM", igjen ikke med morgenurin. Jeg tror derfor at jeg kunne ha testet positivt tidligere enn jeg gjorde, men aner jo ikke evt hvor lenge. Det er jo mulig at jeg bare "bommet" med noen få dager den første gangen jeg testet... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok individuelt når og hvor mye hcg en produserer. Jeg testet svak positivt på morgenen den dagen jeg forventet mens, altså ca to uker etter befrukting. Tror ikke testen ville ha vist positivt noe særlig før det.

Skrevet

testet positivt 5 dager etter el. Var hos legen som fastsol tidspunkt for el og alt...skrekkelig tidlig synes jeg...trodde ikke det gikk ann!!! Men legen sa det var fult mulig...

vanligvis er det vel normalt å teste positivt 2-3 dager før forventet mens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...