Gå til innhold

Barsel på Ullevål - visittider & besteforeldre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Skal ta ks på Ullevål. Kommer dermed ikke over på hotellet før etter to dager.. Men, kjenner jeg babyens besteforeldre rett vil de nok gjerne komme og titte allerede dagen etter han er født..

Men så leser jeg på ulleval.no under "Pårørende og Visittider" at "fødeavdelingen kun har visittid fra 18-19", men på selve sidene til fødeavdelingen står det at "besteforeldre må gjøre spesiell avtale og komme ved heisene".

To spm:

1) Vil det si at besteforeldre må gjøre spes avtale selv innenfor kl 18-19?

2) Vil det si at barselrommene (jeg kommer nok på tomannsrom...) blir skjermet for besøk (bortsett fra babyens fedre/søsken) ??

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ta imot besøk,men da må du gå ut til heisene og sitte der.i visitt tiden får bare søsken og pappan komme inn på rommet.

Skrevet

Men er det ikke sånn at hvis du går ut ved heisene eller ned i kantina, så trenger det ikke være mellom 18-19?? Men jeg tror det er greit at det ikke er midt i "ammetiden", for da har pleierne satt av tid til å hjelpe deg... Mener å huske det fra søstra mi fødte der for 4 år siden ihvertfall...

Skrevet

Fikk beskjed på Ullevål på fredag at man ikke kom på hotellet når man har tatt ks. 3 dager på barsel, så hjem.

Tror man kan få besøk når som helst utenfor avd., altså at man går ut til heisene eller går ned i kantina. Inne på barsel er det vel mellom 18-19. Far og søsken kan komme når som helst, men ikke i siestaen.

Når er ditt ks?

Skrevet

du kan ha besøk når du vil,men da ute ved heisene eller i resepsjonen på sykehotellet.på rommet er det ikke lov å ta imot besøk,uten om søsken og pappan og da mellom 18-19.

Skrevet

Takker for svar! Ble klokere :)

Godt det ikke er noen fare for at det "renner inn" med besøkende (utenom far/evt søsken) inn på rommet i hvertfall!

Du Anonym som spør når mitt ks er; det er tirsdag om en uke..... Skal du og ha ks? Har ikke fått noen konkret info om hvor mange dager på barsel/hotellet, annet enn at min jordmor på helsestasjonen (som også jobber på Ullevål) fortalte oss at det oftest er to dager på barsel og to dager på hotell..... Men det kan jo være at det er annerledes nå?! Fikk du beskjed om 3 dager på barsel og that's it? Æsj, jeg hadde sett litt frem til et par dager på hotellet jeg da....

:)

Skrevet

Du anonyme som svarte i går... Om at vi som skal ta ks på Ullevål skal ligge 3 dg på barsel og så hjem... Er du der? Ble så nysgjerrig på det og om du fikk beskjed om at det er slik for alle.......

Håper så veldig at det er slik jeg har hørt - 2 dg på barsel så 2 dg på hotellet....

Håper å høre fra deg :)

Skrevet

Jeg skal også ta ks på Ullevål og lurer derfor på om dette med 3 dg. på barsel stemmer. Håper ikke det....

De jeg har snakka med som tidligere har tatt ks på Ullevål har nemlig blitt flytta over til hotellet så fort de har vært i form til det.

Noen fler som har fått beskjed om kun 3 dager på barsel og så hjem?

Synes det høres litt rart ut ettersom det er vanlig å ligge 4-5 dager etter ks jeg...

Skrevet

Håper det jeg og. Har hørt fra så mange at det er veldig ok å være på hotellet litt før man drar hjem - der får man jo litt privatliv samtidig som hjelpen ikke er langt unna... Jeg skal ta ks en tirsdag og ble forespeilet fra min jordmor (som også jobber på Ullevål) at det da blir barsel tirs-tors og så hotell tors-lør..

Kan jeg spørre når du skal ha ditt ks, orangina?

Skrevet

19 mars, siste hverdagen før påske.

Håper det er bra bemannet selv om det er påske, ferievikarer og dårlig kapasitet/oppfølging på barsel er vel ikke akkurat det som står høyest på ønskelista mi...

Min jordmor har også sagt to dager barsel og to dager hotell, så da regner jeg med at det er sånn det pleier å være. Tror pappaen kommer til å bli rimelig skuffa hvis det ikke skulle bli hotell på oss. Har jo lyst til å være sammen alle tre de første dagene og ikke minst nettene...

Går evt. an å ringe opp og forhøre seg.

Men i de brosjyrene jeg har mottatt (også hjemmesidene) fra Ullevål står det ihvertfall at man blir flytta over på hotellet etter et par dager hvis alt er normalt og det ikke oppstår noen form for komplikasjoner. ;)

Skrevet

Da satser vi på det :-) Helt enig med deg om at det er viktig for oss alle å komme på hotellet, ikke minst for pappaen!

Tror Ullevål er ganske bra bemannet hele året rundt. Var en Ullevål-lege som fortalte meg at de alltid har god kapasitet der pga at de ofte får "de vanskelige" fødselene - og en fødsel bryr seg ikke om det er ferie eller ikke.. Lykke til den 19. mars :-)

Skrevet

Hei Lillingønske! Anonyme her!;) Ja, skulle ta ks idag, men det kom inn så mye akutt, så ble utsatt til imorgen tidlig. Var helt preppet og alt, så litt nedtur å dra hjem med stor mage... Men, ikke noe stress. Er førstemann ut imorgen tidlig kl 08!

Fikk beskjed om 3 dager på barsel ja (så lenge alt går greit da). Ingen på hotellet desverre. Så da drar jeg vel før du kommer...

Skrevet

Forresten- i den brosjyren jeg fikk med hjem på fredag har de strøket over der det står at man kommer på hotellet, og skrevet 3 dager på barsel, med penn. Men det kan jo hende de er litt fleksible da... Vet ikke om det har noe med medisinering å gjøre eller hva!

Skrevet

Hei Anonym - der er du jo :)

Oi, så leit at du ble sendt hjem... Har hørt at det fort kan skje ja... Vel, da er du førstemann ut i morgen da! Spennende!!!

Rart det med 3 dager på barsel, men det kan jo hende de har funnet ut at det er det beste.. Så da var du på undersøkelser, prat med anestesilege etc på fredag du da? Da får vel jeg også med en slik brosjyre når jeg skal det dagen før mitt ks..

Takk for at du svarte, og masse, masse lykke til i morgen!!

Skrevet

Hei igjen! Var der på fredag ja, og møtte så mange hyggelige og blide mennesker at jeg ble helt overveldet... Fantastiske folk!

Blir spennende imorgen ja!!! Gleder meg så utrolig til å få ut snuppa. Fikk fremskyndet ks (skulle egentlig ha ons 28) pga kvalme og oppkast, så blir en lettelse!

Er det ditt første barn?

Skrevet

Hei Anonym!

Bare lurer på om du tar medisiner eller om det er andre risikofaktorer ved ditt ks som kan være årsaken til at du skal være tre dager på barsel?

Ønsker deg masse lykke til med ks i morgen ;)))

Skrevet

Hei! Ingen medisiner eller risikofaktorer nei... Det var bare det jeg fikk beskjed om på fredag, da jeg var på føde b for å få info om ks... Fikk inntrykk at det liksom var det vanlige (i og med at de har strøket over og skrevet det i brosjyren også).

Takk for lykkeønskninger! Skal absolutt gi dere beskjed her inne hvordan det ble m barsel/ evt hotell når jeg kommer hjem!

Skrevet

Ja, er mitt første barn, Anonym :) Ks pga totalt forliggende morkake....

Igjen, ønsker jeg deg masse lykke til i morgen og dagene som kommer!

(jeg var også en tur på føde b fredag ettermiddag og fikk super behandling !!)

Skrevet

Hei (anonym her... haha)

Kan bekrefte at Ullevål beholder ks-pasienter på barsel i 3 dager. Ikke noe hotell altså... Men, det er kanskje likegreit, man er ikke akkurat kjempemobil, og det er deilig med den hjelpen man kan få. De er jo bare så søte og flinke de som jobber der...

Far kan jo være der hele tiden, minus i siesta (kl. 13-16) og på natten.

Skrevet

Neimen, der har vi jo deg!! Kan jeg si gratulerer og da? Antar at du har født og håper alt er bra?

Ja, det er kanskje like greit å være på barsel... Samtidig som jeg skriver til deg; er vi (mødrene + babyene) "låst" til avdelingen i siestaen? Hmm.. Rart forumlert.. Det jeg spør om er om vi fra 13-16 kan treffe mannen (el andre besøkende) hvis vi orker f. eks i kafeen på hotellet - eller skal vi holde oss på avdelingen fra 13-16?

Håper alt er bra med deg!!

Igjen, takker for svar - veldig snilt av deg og ta opp igjen tråden!

Skrevet

Hei! Ja, bare å gratulere, hihi! Jenta ble født to uker før termin, men var 3500 og 50 cm. Alt gikk veldig greit, men ks var litt mer påkjenning enn jeg hadde trodd, både i hodet og for kroppen... Men det er sikkert sånn som med vanlige fødsel, alle er forskjellige!

Du er ikke låst til avd nei! Kan absolutt gå ut og spasere hvis du er keen på det...

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...