Gå til innhold

Faen faen faen..noen som kan noe om data/kamera/minnebrikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jæ%¤# kameraet vårt streiket plutselig. Ikke spesielt nytt, Nikon digitalkamera. Drev og tok bilder og så kom plutselig beskjeden "kan ikke lese denne minnebrikken" opp?????? Har Compac Flash kort (skrives kanskje ikke sånn da).

Jeg får slått på kamera, får sett bildene jeg har tatt i smått, men når jeg skal se de på hele skjermen på kamera kommer den beskjeden. Ikke får jeg lagt de over på PC heller.

Shit shit shit........og der har vi bilder fra før jul.

Mister vi bildene her eller? Kan jeg ta de med til en fotosjappe og levere det der? Pliiiiiiiiiis svar. Jeg er helt desperat her. At det GÅR ANN å ikke kjøre over bildene før da. Sitter og griner av fortvilelse. La for guds skyld dette være en påminnelse til alle! Lag back-up!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har minnekortet løsnet?

høres rar ut.. og kjedelig!

ta med kamera på fotosjappe i morra, forhåpentligvis kan de hjelpe deg!

de er jo på kamera, så må finnes en måte å få de over på..?

lykke til!

Skrevet

Kanksje minnebrikken er full? Jeg vet ikke jeg, men ta det med til en fotobutikk ja! De vet nok hva som skal gjøres!

Håper du ikke mister bildene!

Skrevet

Hva mener du med at du ikke får lagt de over på PC? De ligger jo tydligivs på minnekortet siden du får sett dem. Hvordan prøver du å overføre til pc? Bruker du noe spesielt program? Kabel eller minnekortleser? Har du prøvd å kikke på innholdet i "minnekortmappa" på pc'en? Ligger det filer der? Er filene store? Har du prøvd å manuelt kopiere filene fra denne mappa til en mappe på harddisken?

Skrevet

Mamma og dei hadde og et problem me kamera og minnebrikke(huska ikkje heilt ka det var-men trudde dei hadde mista alle bilda)

Dei tok me kamera til ein fotobutikk og der sa dei at dei fleste bilda låg der, so dei fekk ut kopi av dei bildene ho ville ha.

So lykke til - trur dette skal gå bra

Skrevet

skaff deg (kjøp lån) kortleser, ta ut minnekortet fra kamera og sett det inn i kortlesern. så kan det hende det går. hvis det er kamera det er noe gæærnt med(som det jo høres ut som det er).

eller gå til en fotobutikk og hør=)

lykke til hvertfall! det går nok bra skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...