Gå til innhold

Folk komenterer den lille magen min hele tiden.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får hele tiden komentarer på at magen min er så liten. Er i uke 36 og bare for noen dager siden fikk jeg spørsmål om jeg var 5 mnd på vei, også har jeg snart fullført 8 mnd.

Synes det er så kjedelig å få den komentaren hele tiden, blir litt redd for at det er noe galt....

Sist jeg var hos JM var SF målet mitt 1 cm lavere enn det det skulle i følge tabellen, det gjør heller ikke saken noe bedre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge JM og lege sier allt er bra med den lille, så er vel liten mage positivt. blir fortere normal etter fødsel da.

Skrevet

Får høre det samme jeg og - uke 35 nå.

SF målene er heldigvis helt i overkant, ungen er 11% større enn "normalen" - så magemål og barnets størrelse samstemmer ikke her nei.....

Ikke vær redd for at det er noe galt du :)

Skrevet

jeg fikk høre det mye forgje gang, folk trodde jeg var 3 måneder på vei når jeg hadde 2 uker igjen til termin, er nok ikke noe galt. da hadde jordmor sagt noe.

jordmor trodde jo han min skulle bli maks 2500g og hun trodde ikke han ville bli det en gang. når han ble født var ha n50 og 3130 hun fikk jo skikkelig sjokk over hvor stor han var, siden jeg hele tiden lå så lavt på sf målene, på slutten lå jeg to sånne ruter under den grønne, nesten 3

Skrevet

Det får jeg også. Jeg er nesten 36 fullgåtte uker og får stadig høre at jeg har så liten mage. Men jeg blir derimot stolt av det, for jeg er tredjegangsfødende og med de to første var det omvendt. Da la jeg masse på meg og magen ble enorm. spesielt med andremann var magen diger. Når jeg satt, lå magen utover lårene og jeg hadde ikke sjans til å utfører ting som intimbarbering etter sjette mnd.

Jeg har alltid misunt dem som bare hadde en liten, lekker kulemage. Nå har jeg det selv og stortrives med det. Jeg tror folk mener det som et kompliment til deg. Vær heller stolt av din lille mage. Tipper den er kjempesexy ;-)

Jeg har hele tiden fått høre at jeg kommer til å få en liten baby, også av jordmødrene. Men når jeg var på sykehuset for et par uker siden, ble det gjort vekstestimering av henne, og hun er ti prosent over snittet.

Skrevet

fikk jeg å høre når jeg var 8mndr på vei.. eller fikk høre at "du må jo være ca 4mndr på vei"! Ble litt sur, men tenkte sånn at han som sa det kan ikke ha kunnet så mye om svangerskap med tanke på ingen er like eller like store når de er gravid!!

Skrevet

Det er ikke noe gøy å høre hvor diiiger en heller.. Og når man sier hvor lenge det er til terminen får man spørsmål om ikke det minst er to stykker oppi der..

Skrevet

Ikke greit å være i "normalen" heller. Får stadig kommentarer om at "gud kor stor du e!!!"

Nei, jeg er ikke stor, magen er helt normal. Ligger akkurat der jeg skal på SF, men har kun lagt på meg på magen, derfor ser den kanskje litt stor ut.

Har inntrykk av at "alle" skal kommentere magen når man er gravid. Lurer på om man plutselig er blitt felleseie da?! Ta på og kommentere. Ikke gøy alltid det nei.

Skrevet

Har ganske liten mage jeg også, eller i hvertfall ikke en spesiselt stor en! Synes bare det er greit jeg, strutter nå så mye jeg kan med den da, hehe!:)

Er stolt over den og synes den er fin rett og slett! Jordmor sier den er flott, og at den er liten fordi jeg ikke har lagt på meg noe ekstra og at jeg har ganske stram muskulatur.

Skrevet

Jeg synes folk kan la være å kommentere magen med mindre de sier at den er fin. Fikk høre at jeg så sprekkferdig ut her om dagen av en eldre dame på jobb. Synes jo det var passe frekt! Har også hørt at magen min ikke er så stor. Så vet ikke jeg, men synes selv den er akkurat passe og liker å høre at den er fin.

Moralen er: hvis du ikke synes den er fin, så kan du drite i å kommentere den:) Og det er like før jeg forteller det til folk også!

Små barn kan selvfølgelig si hva de vil. Min lille niese sier "å nå er magen stor!" Men hun sammenlikner jo ikke med andre, hun bare konstanterer at den har vokst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...