Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg lest litt om for høyt innhold av prolaktin.Hadde ikke hørt om hva dette egentlig var før nå.Jeg har noen innlegg inne fra før av ang min manglende graviditet.Har en datter på 10 år,og prøvde aktivt på nr 2 når hun var ca 2 år.Da ingenting skjedde orket jeg ikke stresset med prøvingen,så jeg ga litt opp.Har ikke brukt noen form for prevensjon i disse¨årene,men ingen ting har skjedd.Min mann vil ikke prøve for han synes vi er blit for gamle.Skjer det så er det selvfølgelig greit siden vi ikke beskytter oss.Trodde jeg hadde forsonet meg med tanken på ett barn,men nå har jeg lyst til å prøve igjen.Det er her prolaktin kommer inn i bildet.Helt siden jeg sluttet å amme(da hun var 2 år)har jeg hatt melk/væske i brystene.Det er ikke sånn at det renner men hvis jeg klemmer litt kommer det ut en oljeaktig grå væske.Det jeg da lurer på er om jeg kan ha for høye verdier av prolaktin.Jeg har lest at dette kan hindre eggløsning.Er det noen som har opplevd dette,eller noe lign er jeg VELDIG glad for svar.Håper det egentlig er det for da finnes det vel tabletter man kan få.Tror jeg leste noe om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får du deg ikke en time hos legen og får målt verdier av diverse? Kanskje er det så enkelt som at du mangler noe, og at det er lett å gjøre noe med.

Det andre du kan gjøre er å følge litt med på syklusen og eventuelt ta tempen om morgenen for å finne ut om du har eggløsning. Du kan lese om det på www.pernille.info. Du kan finne ut når du har eggløsningen ved å sjekke sekret, sjekke livmortapp og ved å måle temperaturen til samme tid hver morgen.

Jeg var usikker på om jeg hadde eggløsning, men det er jeg ikke i tvil om lenger da jeg har alle tegn og veldig tydelig på at jeg har det.

Skrevet

Jeg er 38.Jeg hadde egentlig ikke tenkt å prøve å få flere barn,men i den siste tiden fått veldig lyst på en til.Det er vel derfor jeg ikke har vært hos legen heller.Skal i første omgang sjekke om jeg har eggløsning.

Skrevet

hei:)jeg har også melk/veske i brystene og har hatt dette siden jeg ammet jenta mi som nå er 4(sluttet da hun bare var 2mnd.)jeg ble gravid i sommer,men mistet i sa i aug.så vet på en måte at jeg kan bli gravid,men har i det siste begynt å tenke på om dette kan ha noe å si for prøvingen,siden man ikke blir gravid når man ammer(aktivt da,men uans.)Dessuten lurer jeg litt på om det blir værende slik hele tiden eller om d kan bli borte..ser jo at du har hatt det i 10 år..synes du det er plagsomt?jeg synes ikke d hadde gjort noe om det ble borte:P

Skrevet

Hei.Jeg synes ikke dette er plagsomt,men hvis dette kan være en årsak til at jeg ikke har blitt gravid må jeg få gjort noe med det.Tenkte å få en time hos legen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...