Gå til innhold

Hvor høy crp

Anbefalte innlegg

Skrevet

før man starter behandlig med pencillin f.eks? minstemann hadde crp på 12 fredag, 60 i går. Valgte å avvente behandling pga. at han var ferdig med siste kur tirsdag (tredje siden jul). Men ser jo at formen ikke er på bedring, feber fortsatt på 40grader og medtatt. Regner med at denne infeksjonen er i halsen iflg. legen. Forrige i ørene.. Noen som vet? Vurderer å kontakte legevakta igjen (3.døgnet med feber)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed av vår lege om at på barn starter de ikke før den har passert godt over 50. Men man må jo også se an formen til barnet.

Om han har fått tre penicillinkurer siden jul og ikke er bedre, hadde jeg forlangt at de sjekket og tok flere prøver.

Skrevet

Vurderer de å fjerne mandlene hans? Lille her holder også på sånn, bare at det er halsen som er trøbbel her, utenom den siste gangen nå som ho hadde ørebetennelse i tillegg:|

Jeg synes du kan kontakte legevakta igjen, for crp er forsinket med 24 timer, så den har nok steget ytterligere nå som det har gått enda noen dager. Jeg regner med han blir satt på penicilin enda en gang..

Har fastlegen sagt noe eller?

Skrevet

Nei. Fastlegen har ikke sagt noe. Men ser jo at luftveiene, ørene er gjengangere. Må han ha pencillin, eller kan dette gå over av seg selv? Noen som har peiling?

Tror de kvier seg for å fjerne mandlene, han er bløder, så vi må til Oslo for eventuell operasjon. Ser jo samtidig at dette ikke er holdbart. Er fri for sykebarn dager allerede..

Skrevet

Crp under 100 er ofte virus og da hjelper det jo ikke med a.b! Men det kan være lurt å sjekke om den stiger ennå mer. Hvis han gir god kontakt og får i seg nok å drikke ville jeg heller dratt til fastlegen i morgen!

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke, det KAN vel gå over av seg selv, men det tar nok litt tid. (tror jeg) Jeg vet hva du går igjennom, for vi er akkurat på samme sted. Skulle fjernet mandlene sist fredag lille her, men ho var såklart syk, og er syk igjen, penicilin for n`te gang på de 3 årene ho har levd:/

Skjønner de kvier seg da han er bløder, men det går jo ikke for gutten stakkars.

Skrevet

God kontakt når han har paracet i kroppen, Gir 250 mg hver 6. time. Utrolig hvordan kroppen lar seg lure av febernedsettende/smertestillende..

Skrevet

For et år siden var eldstemann VELDIG dårlig. Hadde lungebetennelse, og ble sendt til sykehus i ambulanse. Crp var på 45... men, det hjalp bra med antibiotika på sykehuset. Så er ikke alltid man bare skal avfeie det med virus om crp'n ikke er så høy. Syns det er viktigere å se ann almenntilstanden.

Men, dette vet selvfølgelig legen :-)

Skrevet

Honningmelon: responderte han på febernedsettende/smertestillende?

Skrevet

Var til lege selv sist uke. crp var da 87. Hadde halsbetennelse og fikk antibiotika. Syns hun sa at "grensen" var 45 jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...