Shinyogsmåen Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Etter at man har født regner jeg med man er ganske sliten. Men virker tiden du ligger der på lang? Er det ikke bare 2 eller 3 dager man er der? Grunnen til at jeg spør er fordi alle venninner + familie sier hele tiden at jeg må si i fra når jeg har født slik at de kan komme å besøke meg der. Men hvis jeg er sliten hvor mye besøk orker jeg egentlig da. Leste i "sykehuskatalogen" at det bare var en times besøkstid om dagen. Det var jo veldig kjekt tenkte jeg, men allikevel føler jeg at det må jo bli litt mye når så mange skal komme. Synes kanskje det hadde vært greit om bare de nærmeste kom jeg - som mine og samboers foreldre. Men jeg har jo ikke født før. Og det virker så naturlig på alle rundt meg at selvfølgelig skal de komme på besøk. Er det noen andre som har noen tanker rundt dette? Eller er det bare jeg som uroer meg unødvendig? Sender dere melding etter fødsel og sier at alle som vil kan komme?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg tenker også en del på dette, særlig siden vi har familie som bor langt unna og hvis de først kommer, så føler jeg at de må få være lenge på besøk. Men jeg har bestemt meg for å være "hard", advare alle grundig på forhånd om at vi kommer til å ta hensyn til hva vi orker og ikke motta besøk før vi er klar for det, verken på sykehuset eller etter at vi har kommet hjem...
Krusemynthe Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Tror tiden på barsel føles veldig forskjellig fra person til person. Du må selv sette dine/deres grenser. Jeg ville IKKE ha besøk av gud og enhvermann sist, og ikke denne gangen heller. Jeg inviterer de jeg vil at skal komme - resten får nok bare finne seg i å vente. Man skal jo få tid til å blir kjent med sitt nye barn + å komme seg såpass ovenpå at det føles ok å reise hjem til det som venter der. Også de første 14. dagene hjemme har jeg holdt litt hellig med tanke på besøk. Men det må du bestemme selv - og si tydelig i fra til de som "truer" med å komme. Det er ikke sikket de tenker på at du kanskje er sliten og trenger tid alene sammen med (faren og) babyen...
(¯`•¸·´¯) Baby snart(¯`·¸•´¯) Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Da min søster og hennes samboer fikk sitt første barn var det en selvfølge at vi dro å besøkte de på sykehuset.. Jeg regner meg da som en av hennes nærmeste! Deres foreldre på begge sider var selvfølgelig der og den nybakte fars bror med samboer. Synes ikke dette er veldig mange. Tror ikke det er så vanlig at andre en ens "nærmeste" kommer. Men folk definerer jo dette forskjellig.. Noen kan ha en venninne eller to som sine nærmeste, mens andre kanskje har en stor familie der alle er veldig "close". Tror de fleste vil si at deres nærmeste er forledre, søsken og noen få venner.. Men husk, det er dere som bestemmer! Når babyen er født er det vel vanlig at en sender bilde med kl.slett, lengde og vekt til de man har lyst, men dere trenger jo ikke skrive at alle som vil kan komme? Ihvertfall ikke hvis du uroer deg for at det blir "fullt hus"!
LadyLuck & Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 jeg lå på hotellet etter nr en var født, og der kan du få besøk når du ønsker det. Men man må begrense det, ble for mye for meg,satt meg på do å gren tilslutt for jeg var så sliten (men ville liksom ikke nekte noen å se den lille gutten min) Så denne gangen får kun de nærmeste komme uten å ringe. alle andre må sjekke på forhånd om det går greit, og grensen for at de får nei kommer til å være lav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå