Prins&Prinsessa Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har bestandig spist koteletter med en vri her i huset. Men nå har vi svigerfar på besøk. Han er gammel og veldig tradisjonell i matveien. Hva skal jeg ha til kotelettene? Hadde tenkt å steke de i ovnen. Går det bra? Hvor lenge skal de da stå?
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 hm...du kan jo steike kotelettene og så koke de sammen i brun saus og poteter til. da blir de ivertfall møre og ikke så tørre. ellers så går det mye i steikte poteter i båter het i huset. kutter de bare opp i båter og legger de på stekebrett, krydrer godt og setter de i stekeovnen. da kan du jo ha bernaise saus ved siden og en god salat.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg elsker fløtegratinerte poteter og rødkål til...
Ole`s mamma Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg bruker å krydre kotelettene godt, legge dem i em form med olje og hvitløk i bunnen. Smøre sennep på dem på begge sider og la dem marineres slik mens de stekes. Blir veldig saftige. Veldig godt med surkål til.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 De blir gode når du har de i ovnen:) Kan du ikke ha kokte poteter, kokte grønnsaker og saus (bernaise eller brun) til? Det vil jeg tro faller i smak;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå