Cat.68 Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Denne debatten raste herfor noen år siden og den kommer stadig tilbake. den ganen var det ei som mene myggnetting var farlig og sa at foreningen for plutselig spedbarnsdød ,og helsesøstre mente detsamme. Den gangen tok jeg kontakt med foreningen for plutselig sedbarnsdød og spurte hva dem mente om dette her er svaret så fpr dere bedømme selve. "HEi! Jeg har via min kollega fått høre om myggnetting debatten som har pågått pådinbaby.com.. Jeg var selv inne på siden i dag, og så debatten.Det er trist at det blir satt ut påstander som ikke stemmer, og som ogsåhenviser til kilder som aldre har sagt og uttalt det som hevdes. Vi har ikkenoen undersøkelser eller studier som sier noe om dette, og det er ogsåulogisk at det skal ha en slik sammenheng. Vi er av den oppfatning at det erbarnets totale sovemiljø som er viktig for å minske ririskoen for plusteligspedbarnsdød. Det må være luftig og ikke for varmt/klamt der hvor barnetskal sove, og ryggleie er fortsatt veldig viktig forebyggende faktor. Etmyggnetting utgjør ikke en slik fare - vi har ingen indikasjoner på dettedersom vi følger med barnet ift temperatur, slik vi bør med små barn. Ethelseteppe foran vognas åpning gir større risiko for at det blir varmt ogtett og bør brukes med varsomhet innendørs, eller ute på varme dager. Jegtenker at helseteppe uansett årstid ikke bør brukes for å unngå at det blirfor varmt, tett og klamt for barnet. Med sunn fornuft kommer vi langt! Håper dette var en bekreftelse for hva vårt standpunkt er! Vennlig hilsenTrine Giving Kalstad FagsjefLandsforeningen uventet barnedød(tidl. Landsforeningen til støtte ved krybbedød)Arbinsgt. 7, 0253 Oslotlf. 22 54 52 00, fax 22 54 52 [email protected] "
Cat.68 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg vil da spesielt trekke ut dette. "Jeg tenker at helseteppe uansett årstid ikke bør brukes for å unngå at det blir for varmt, tett og klamt for barnet. Med sunn fornuft kommer vi langt! Håper dette var en bekreftelse for hva vårt standpunkt er!"
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Merkelig at det skal så mye til innimellom for at folk forstår. Kanksje man burde anbefalt foreldrene å krabbe oppi vognen for å slenge et teppe utenfor i noen timer å se hvordan det er.....??
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 jeg skjønner ikke problemet jeg for å være helt ærlig....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Sitat CAT68: "foreningen for plutselig spedbarnsdød " Det heter "Landsforeningen uventet barnedød"!!! man er jo ikke FOR spedbarnsødød!
Cat.68 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 jajajajaja. Hadde du virkelig ikke annet å pirke på så får det så være. Du skjønnte sikkert hva jeg mente.!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå