Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Når de spør etter referanser, må man ha 2 stk da? Og så spør de etter arb.sted på referansepersonen... Skal jeg da oppgi der hvor personen jobber i dag, eller der hvor jeg og personen jobbet sammen?
BettyBoob Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 de ser vel helst at det er minst 2 ref. gamle sjefen min er i samme firma men det har byttet nanv, så da har jeg skrevet NN tlf xxxxx tidl "firmanavn", nå "nytt firmanavn"
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har bare en referanse... Vet ikke hvem jeg skal spørre som nr. 2. Har ikke vært i jobb siden våren 2004. Kan jeg spørre andre enn folk jeg har jobbet med, og bør det være en overordnet? Vet ikke hvor min referanse jobber nå, men da skriver jeg bare gamlejobben da?
BettyBoob Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 ja, du har jo ikke så mye valg siden du ikke vet og du kan jo selvsagt bare la det stå en ref, og så forklare hvorfor på et evt intervju!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Du må jo oppgi kontaktinformasjon til referansen din, og ikke kan du oppgi en referanse uten å spørre heller! Dermed bør du finne ut hvor referansen din jobber. En jeg kjenner opplevde å bli oppringt om en tidligere ansatt som ikke hadde spurt om å få sette ham opp som referanse, og han husket ikke hvem det var med det samme engang...
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Eg har spurt ei, men fikk ikke noe svar på hvor hun jobbet nå... Derfor eg lurer på om eg kan skrive gammelt arb.sted... Kan eg spørre andre enn overordnede til referanse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå