Gå til innhold

pizza med pepperoni???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi spise dette?

Trodde det skulle være ok når den var stekt??

er det i 1 trimester det er farligst og spise spekemat osv osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har spist det og alt bra her i alle fall :-)

Skrevet

Du kan trygt spise pizza med pepperoni ;)

Grunnen til at vi ikke skal spise spekemat, er fordi det er rått. Og du steker jo den i ovnen, og da er det helt ok :o)

Greit for de som eeelsker spekemat :o) Ha den på pizzaen, og spis i vei ;o)

Og det er kan være like farlig i ALLE trimester å spise spekemat - dersom du skulle være uheldig å komme over noe med listeria eller toxo smitte.

Skrevet

Eg spise salami !!!! Men holder meg unna alt annet som er farlig ! Salamien min må eg ha . Ikje røyke eg, drikke alkohol, spise upastoriserte oster, rått kjøtt el .

Skrevet

For et korttenkt svar, anonym 16:42.. Det hjelper fint lite å holde deg unna alt anet som er farlig når du spiser salami!!! Spiller ingen rolle hvor lite du får i deg, så lenge du spiser rå salami er det en fare for toxo- fatter ikke at man ikke bar ekan kutte ut alt som er farlig jeg. Er jo barnet ditt det evt vil gå ut over..

Skrevet

Hva med oss som er immune mot toxopl.?, fleste katteeiere har jo hatt toxopl.Kan vi bare slappe av da el? Jeg er ihvertfall immun.

Skrevet

dere som har hatt toxo kan slappe av ja! men det stemmer ikke at de fleste har hatt det! er faktisk ganske sjelden sykdom! jeg er vokst opp med innenkatt men hadde likevel ikke hatt toxo når legen testa meg etter at jeg ble gravid. sier jo litt om hvor vanskelig det er å få sykdommen! du får beskjed av legen din om du er imun eller ikke:o)

Skrevet

Spiser pizza med pepperoni nesten hver helg vi og alt er i skjønneste orden her:-)

Synes det er hysteriske tilstander på BiM nå altså! Første gang jeg var gravid, i 2005, leste jeg ikke mange slike innlegg nei. Jeg kan ikke si jeg tenkte noe over hva jeg spiste i det hele tatt den gang jeg. Derfor spiste jeg salami på brødskiva av og til også denne gang, helt til jeg kom over et slikt innlegg.

Er servelat farlig også eller? Det spiste jeg denne uka, men kan ikke skjønne at det skal være farlig for hverken meg eller tuppa så lenge pakken er nyåpnet...

Skrevet

Hei

Helt enig med deg at det er litt hysteriske tilstander om dette på BiM.

Når en tenker over det er det jo ytterst få av oss som kjenner noen som har fått listeria (man kan jo få det selv om man ikke er gravid).

Og tenk over hvor mange som spiser eks saltpølse hver dag.

Greit at man skal være litt ekstra forsiktig når man er gravid, men ikke hysterisk. Servelat er helt sikkert ikke farlig, spesielt når pakken er nyåpnet.

Hørte om en dame på nyhetene for et par år siden som mistet barnet sitt pga listeria, så ja det kan skje..., men sier jo litt om hvor skjeldent det skjer når det kommer på nyhetene.

Skrevet

ja takk for at noen andre er enige om at det blir litt for hysteriske tilstander her ang mat.

Selvfølgelig skal en tenke etter hva en spiser, men det er da måte på. Svigerinnen min fikk 4 a-4 sider med mat hun ikke kunne spise. jeg har ikke fått et ark eller noen advarsel.. så det er ulik praksis rundt forbi...

er ikke akkurat lett å forstå seg på..

Skrevet

Jeg bor i Asia og spiser saa mye (som nordmenn synes er) rart at min baby kommer til aa bli ca foelgende:

En blanding av rosa, lilla og groenn lang rar sak med tretten oeyne og femten bein.....

Bare tullet litt, har respekt for at forskningen har kommet lengre, og flott at det er fokus paa dette i Norge.

Likevel, det vel noe med hvordan man kommuniserer dette, jeg faar litt noia av denne skremselspropagandaen....

Likevel, ikke mange draapene alkohol denne spiren har faatt i seg (drikker forresten 6 liter vann om dagen) og roeyker ikke, spekemat er ikke tilgjengelig og det er ikke spennende deilige oster heller....

Men jeg spiser nok mye rart paa snedige hoerne- og utendoersrestauranter som dere ikke ville tatt i, som alle andre gravide her nede.

Morsomt aa foelge debatten likevel. Haaper alle sine babyer faar en god start, samme om man har vaert uheldig med noen skiver salami eller ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...