Gå til innhold

Trenger hjelp med skikkelig bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har de siste 14 dagene plutselig fått skikkelig utslett, først var det bare på tissen. Snakket med HS og de sa jeg skulle kjøpe sinksalve på apoteket. Den hjalp ikke, så jeg prøvde med eight hour cream, og den tok vekk det verste, men litt som ikke blir borte.

Nå har det kommet på rumpa også, men der har det allerede blitt sår med skorpe på... Og små "kviser" nesten...

Vakser kun med vann, tørker godt og hun ligger ofte uten bleie.

Noen som har noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

luft, luft og atter luft :) prøv også Sebamed spesialkrem samt inotyol!

Skrevet

Inotyl salve er kjempebra. Fås på apoteket. Har ogso hørt at krystallfiolett er effektivt, men det har jeg ikke prøvd selv.

Skrevet

Potetmel? Men i mrg kan du få kjøpt noe som heter Øsypuspasta på apoteket, og den virker supergodt på snuppa her iallfall...

Skrevet

Mi har også vært plaget med mye bleieutslett og sopp. Vi har brukt krystallfiolett som du får kjøpt på apoteket, men den bør du ikke bruke hvis det er åpne sår...

Kan det være en soppinfeksjon da? det er vanskelig å få det bort bare med zink.. når det er sopp blir det veldig rødt, gjenrne med så prikker rundt det røde...

Ellers signerer jeg det med å lufte... Prøv å la ho bruke bleie så lite som mulig, på det værste brukte vi ikke bleie hele dagen, bare på natta... lå bare å lufta seg...

Skrevet

Jeg har en som har atopisk eksem og sink og inotyol er forbudt å ha på hans stump. Det må vaskes helt av og påføre nytt dagen etter for at det skal virke, og det gjør at jeg ikke kan bruke det.

Derimot bruker jeg loco base fet krem på rompa hver gang jeg skifter bleie. Viss bæsjen sitter har jeg litt badeolje fra apoteket på kluten og bæsjen forsvinner lett. Er han ekstra sår bruker jeg loco base repair og det funker kjempegodt!! Jeg sliter ikke med sår stump lenger. Eller he he han sliter ikke med sår stump lenger.

Skrevet

Potetmel. Alle har ulik erfaring med salver, for noen funker det som andre ikke kan bruke. Men når det kommer til potetmel har jeg til gode å oppleve at det ikke har funka.

Skrevet

Når snuppa her hadde bleieutslett før pleide jeg og smøre på med olivenolje og la det lufttørke.. det hjalp her i gården;)

Skrevet

Tusen takk for mange svar! Da har jeg litt av hvert å prøve.-)

Skrevet

Potetmel, beste som finnes til såre stumper!

God bedring til lillemor =)

Skrevet

eldstejenta mi var fryktelig plaget med sår rumpe da hun var lite. den eneste kremen som hjal var daktakort fåes kjøpt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...