Gå til innhold

middagsglass vs hjemmelaget middag: hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 5 mnd, og spiser foreløpig bare glass fordi hun har nettopp begynt å spiser lite.. men da gulper hun litt av å til, som setter noen syke flekker på tøyet:( prøvde å mose potet og smør men det brakk hun seg bare av, og satt i halsen!

takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det nestle du buker?

Den oransje gøgga setter ekstremt med flekker. Vi gikk fra nestle til småfolk. Var lissom mer mat utsende på den. Du kunne faktisk se det var potet og gulrot oppi der hehe

Vi har iallefall ikke det samme problemet med flekker etter vi gikk over til småfolk, så kunne jo kansje prøvd det =)

Skrevet

Gulrot setter flekker uansett. Men jeg vil anbefale deg å kjøpe hipp sine pureer, dem er kjempegode!

Jeg både kjøper og lager selv. Synes den jeg lager selv blir best da.

Skrevet

sjekk ut www.barnemat.com

veldig fin side.

Vi lager mest mat selv :)

Skrevet

vi bruker begge deler..

når jeg kjøper glass så kjøper jeg hipp sine.. akkurat nå går det i potet og gulerot.

det er også det jeg bruker når jeg lager selv:)

Skrevet

glemte og si at han ikke for middag hver dag.. derfor det varierer litt om vi kjøper eller lager selv..

Men når han begynner og få det daglig kommer jeg nok til å lage mer selv.

Skrevet

men når dere lager selv, lager dere bare av potet og gulerot, og blir tøyet flekkete etter vask? slik som idag fikk hun middag kl 15 og gulpet ut en genser og tre smekker som blir fulle av flekker:( hun gulper ikke mye til vanlig, men som regel kommer det opp litt middag så jeg tør jo ikke bruke fine klær på henne... og lager dere flere porsjoner av gangen som dere fryser?

Skrevet

Jeg lager alt selv...

Middag, sviske saft og sviske mos. Når han begynner med brød baker jeg det selv også :-)

Skrevet

Lager stort sett selv, men om vi er på farten og hender det jeg glemmer å ta med, eller ikke har rukket å lage å da kjøper jeg glass. Syntes det ser ut til at det ikke setter like mye flekker det klinet som blir fra maten jeg lager selv...

bruker oftest gulrot,potet,kålrot,sellerirot,brokkoli,blomkål,fullkornspasta,ris,kyllingfileter,kjøtteig av svin, vanlig kjøttdeig -disse av tyen uten vann/salt. Mini er allergi/eksem utsatt så fisk drøyer jeg med. (er 7mnd nå). Moser maten hver ingrediens for seg med stavmikser og en liten dæsj melange uten melk/salt. blir veldig godt og jeg syntes det er bra at han får muligheten til å skilne de ulike smakene mer enn med smørja på glass. :)

Skrevet

vi har ikke det problemet med gulping så vet ikke hvordan det er da.. men når jeg lager selv så synes jeg at det ikke setter seg så godt inn i tøyet.. Og jeg lager den ikke riktig så flytenes som de på glass.. Så da er det lettere og få det av før det setter seg i tøyet. Har ikke så mye erfaring med dette enda da

nå i begynnelsen har jeg bare brukt potet og gulerot og most det med stavmikser.. kan jo evt kutte ut gulerot, og bruke noe annet.. evt kanskje bare potet, og tilsette noe annet etterhvert. er jo ikke noe gøy når klærne blir ødelagt.. har du prøvd forskjellige middager da? kan jo hende det er noe i det som gjør at det kommer opp.. Hvis det er bare middagene hun gulper opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...