Gå til innhold

Trenger hjelp med skikkelig bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har de siste 14 dagene plutselig fått skikkelig utslett, først var det bare på tissen. Snakket med HS og de sa jeg skulle kjøpe sinksalve på apoteket. Den hjalp ikke, så jeg prøvde med eight hour cream, og den tok vekk det verste, men litt som ikke blir borte.

Nå har det kommet på rumpa også, men der har det allerede blitt sår med skorpe på... Og små "kviser" nesten...

Vakser kun med vann, tørker godt og hun ligger ofte uten bleie.

Noen som har noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Inityol som tar bort bleieutslett i løpet av noen timer

for gutten min.Vanlig sinksalve virker ikke her i huset.

Inityol brukte de også på barselavdelingen.

mvh

Skrevet

Hvilke bleiemerke bruker du? Har ei venninne som brukte Pampers på si snuppe(noe jeg oxo gjør)Dattera fikk plutselig skikkelig bleieutslett. Ho bytta til Libero - borte på tre dager! Er jo helt utrolig! Jeg er fortsatt fornøyd med Pampers:-) Men det er kanskje en idè å prøve og bytte bleier?

Skrevet

Ammer du? Hvis så kan det være noe du spiser eller hormoner hos deg som får det ti å blusse opp

Skrevet

vi bruker aselli salve på bleieutslettet til babyen! den er kjempebra!

Skrevet

leste også at det hjelper å pensle på ultrafiolett, har du prøvd det?

Skrevet

potetmel!! Funker kjempe bra!! =)

Skrevet

Pass på så det ikke kommer sopp i det!

Tror jeg ville hørt med en lege for å få noen anbefalinger.

Skrevet

vi har akkuart sliti med det samme, kjempe sår i rumpa, verkende sår liksom, og vi prøvde alt!! sinksalve, asellisårsalve, inotyol, og krystallfiolett uten resultat, men det som funka tilslutt var å alltid vaske henne med babyolje, og kline på potetmel.. det enkle er ofte det beste;o)

lykke til!!

Skrevet

Vi fikk beskjed av barnelegen om å bruke canesten, faktisk, da jenta vår hadde utslett og var skikkelig sår i stumpen. Utrolig effektivt!!

Skrevet

vi har samme problemet, og da det var kommet blemmer er det nesten sikkert sopp, og det eneste som funker er soppsalve - altså canesten. tror det bare blir krøll med matvarer slik som potetmel på, det gir soppen mer å vokse på. Gå til legen og få det konstatert før du behandler med soppsalve.

og luft, selvfølgelig, er viktig

Skrevet

potetmel har jeg brukt før på litt større barn,fungerer godt for den trekker til seg fuktighet..kanskje lurt å kontakte lege enn å kjøpe og prøve mange forskjellige produkter??

Skrevet

Prøv krystallviolette..

Gutten vår hadde akkuratt samme som din, han reagerte ikke på bleiene heller, for de prøvde vi å bytte merke osv.. Men til ingen nytte..

HS mente vi skulle bruke krystallviolette, pensles på 2 ganger pr dag i 2-3 dager, og ALT var borte!!

Utrolig god, men veldig sterk farge som setter seg på ting, så vær forsiktig under på-pensling.

Annbefaler den på det sterkeste!!

Skrevet

Oops.. Ikke meningen å være anonym..

Skrevet

Sånn er det alltid med sånne tråder her - masse forskjellige råd. Jeg kan ikke gi deg fasit, for det som funker for noen, funker ikke for andre.

Når du har slitt med dette såpass lenge, så er sjansen der for at det har kommet sopp og/eller bakterier i utslettet. Da kan det hjelpe med canesten salve, pevaryl pudder eller krystallfiolett. Alt dette får du reseptfritt på apotek.

Det er også greit å prøve å bytte bleiemerke. Om du ammer: tenk etter hva du har spist, om det er noe spesielt eller nytt. Kan hende hun har reagert på det som er utgangspunktet for utslettet.

Vask med olje, evt dyppe kompressen/kluten i vann og så ha på olje før du vasker. Da blir det mindre friksjon på huden, og mindre irritasjon. Såpe er bannlyst!

Når du har fått kontroll over utslettet igjen, så er det en hovedregel at tørr hud ikke blir sår. Jeg bruker potetmel med stort hell - innlegget over her om at sopp og slikt får mer å vokse på har jeg liten tro på. Potetmelet gjør at huden blir helt tørr - og da blir den heller ikke sår. Om du ikke vil bruke potetmel, så gjør sikkert annet parfymefritt pudder samme nytten.

Lykke til, og god bedring!

Skrevet

Takk for mange gode tips! Skal ringe å få time hos legen så får vi sjekket om det er sopp.

Jeg ammer ikke. Hun bruker Pampers, det er fordi det er den eneste bleien hun ikke bæsjer ut av...

Skrevet

hvis det er skikkelig ille kan det hende du bør bruke hydrokortison et par dager, det gjorde vi og det gir grantert virkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...