Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 selvfølgelig besteforeldre og tanter/onkler og samboere/ektefeller. mer burde man be stesøsken? og deres eventuelle partnere?
gsbruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg syns ikke det er nødvendig å ha så mange gjester i et dåpsselskap, da blir det lett surr og prat om ingenting, og lite konsentrert om barnet og dåpen. Hvis man ber faddere med evt ektefeller og barn, pluss dåpsbarnets besteforeldre, kan det ofte være nok. Har man bare noen få søsken, går det vel greit, men mange søsken med store familier blir vel ikke fornærma hvis en forklarer seg greit og rett fram. Og dine og ektefellens tanter og onkler kan vel heller bli bedt i et senere selskap hvis de er i nærheten? Jeg tror de fleste skjønner at et digert selskap sånn like etter en fødsel ikke er så enkelt.
Lompa75 Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Her blir det kun besteforeldrene, tanter, onkler og deres barn. Hadde vi hatt stesøsken, så hadde også vi bedt disse. Forrige gang hadde vi noen venner i tillegg, men det dropper vi nå.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Helt enig! Synes ikke man skal overdrive en dåpsfeiring. Synes det er mest normalt å invitere de nærmeste til dåpsbarnet. Det vil si besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler.... Dåp er en fest for familien ikke for venner og kjente.
Hvitkløver2020 Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Vi døpte vår lille i juni-06. Da var det en leilighet vi bodde i så vi var nødt til å ta det et annet sted! Da vi har stor familie.. Vi kunne da likegodt be noen ekstra: søsken besteforelde tanter & onkler søskenbarn oldeforeldre og så ba vi mine og mannens faddere..hans kom ikke og bare en av mine er igjenlevende=) Tror vi var 43 stk!! kjempe koselig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå