Gå til innhold

Bakteriell vaginose.. (fra skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at jeg plager alle med dette innlegget men håper virkelig at det er noen der ute som har mulighet til å hjelpe meg. Er så mye forskjellig informasjon der ute. Alt fra at det kan føre til senabort (skrekk og gru:( til at det kun er viktig med behandling dersom man har født fortidlig forrige fødsel..)

Har alle de klassiske tegnene og hatt det leeeeenge (flere år) med tyntflytende utflod og fiskelukt etter samleie.. Etter å ha tenkt på dette en stund forhørte jeg meg med legen min ved forrige kontroll og fikk dermed en krem som skulle brukes 5 kvelder med masse bivirkninger:S

Er forresten i uke 26..

Litt skeptisk til å ta denne da jeg generelt ikke liker å ta medisiner i graviditeten OG fordi det skal taes med en sånn inføringshylse som jeg syns så litt skummel ut:( stod ikke noe om at man kunne la vær å bruke denne... Er Zidoval jeg har fått foreskrevet...

Noen som har noen erfaring? Hvor farlig er dette for fosteret (medisin/ bakteriell vaginose)?

Evig takknemlig for alle tilbakemeldinger. Helt desperat her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe....??

Skrevet

Du har et problem du bekymrer deg for; bakt vaginose.

Du har vært hos legen og fått noe som skal hjelpe mot det.

Hva er problemet?

Ta det du har fått forskrevet, og se om det bedrer seg, gjør det ikke det ta en tur til legen og vær bekymret hos han.

Og ikke les så mye om alt som kan gå galt på nettet. Det virker som du ikke klarer å skille mellom det som er relevant og ikke.

Selv om du lukter fisk betyr ikke det at du kommmer til å få en senabort!

Skrevet

vel, kjære anonym over meg her... jeg tror du skal være litt forsiktig med å skrive det du skriver.. jeg har selv hatt bakteriell vaginose, jeg var ikke klar over at jeg har hatt dette da jeg ikke har hat noen plager (normal utflod.. ) hadde ikke lukt eller noe.. mitt forrige svangerskap gikk slutt i uke 16 da vannet mitt gikk, det er ikke fast satt at vannet gikk på grunn av dette, men det kan være en av grunnene.. det er litt vanskelig å fast si slike ting.. og at HI sjekker opp hva som står på nett og er bare fornuftig så lenge hun har fått fastslått at det er dette det er hun har.. hvordan skal du ellers få vite ting.. legene sier jo ikke noe.. men jeg fikk en annen krem jeg måtte ta i kjeden.. jeg har tatt den i første trimester.. jeg viste ikke at jeg var gravid.. (ble fort gravid igjen etterpå..) men det har gått helt fint.. det skal ikke være farlig og ta salven dersom legen sier det.. men husker at jeg selv var veldig bekymret.. men det er nok best å ta det slik at du slipper å irritere hinnen.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar anonym 2, og angående den andre som svarer så ville jeg bare si at det må være lov å være usikker og sjekke opp litt i verden. Leger er faktisk ikke alltid den som vet best (men lytter selvsagt til legen min osvosv osv..) Det er alltid to sider av en sak!

Kan jo være at andre som den over her har opplevelser og det er jo ingenting som faktisk måler seg opp med fakta! Er jo derfor jeg la inn denne tråden, for å få andres erfaringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...