Gå til innhold

Aldersforskjell mellom søsken?!

Anbefalte innlegg

Gjest Mayflower
Skrevet

Jeg synes tre år virker som en bra aldersforskjell! Da er gutten min blitt stor nok til å bli "stolt&hjelpsom" storebror, eller blir det helt feil å tenke? Hva sier dere med tre år imellom, hvordan har det vært??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke 3 år er helt ideelt, er midt i mellom 2,5 og 3 år mellom mellomste og mini her og jeg synes det er en vrien mellomposisjon i aldersforskjell. Blir for stort mellomrom til at de har full glede av hverandre og for liten aldersforskjell til at man er over verste småbarnsperioden med eldste. Skulle jeg velge ville jeg valgt under 2 år og 3-4 mnd eller over 4,5 år mellom søsken.

Skrevet

Vi har temmelig nøyaktig tre år, og det er supert nå som de er 3 og 6 år. Det var ikke så lett i starten, synes jeg, for han eldste min var ikke så tidlig med språk og sånt. Det ble mye sutring mener jeg å huske.

Mine har masse glede av hverandre, leker sammen og er glade i hverandre. Så det er ikke for mye sånn sett, i hvert fall.

Skrevet

Nesten 3 år mellom mine to. Jeg er meget fornøyd med aldersforskjellen. Var greit at eldste var over verste trassen, at hun kunne kle seg selv og nesten ferdig med bleier da minste kom. Og jeg trengte ikke søskenvogn.

Jeg ville ikke hatt dem tettere hvertfall!

Skrevet

5,5 år mellom mine.Vi ønsket å vente såpass lenge med nr to.

Ikke angret på det.Vi har ikke opplevs sjalusi i det hele tatt.Eldste var selvstendig da han ble storebror.Han er nå en opptatt gutt på 7 år med masse venner.Han har alle kvelder med mamma og pappa alene.Da koser vi oss:o))

Han er lillebrors største helt...og storebror er bare snill og grei med han:o)))

Skrevet

Her er det ca 21 mnd mellom guttene.og jeg ynes det er helt perfekt enda ihvertfall.. Storebror er stor nok til å hjelpe til litt og han er kjempestolt over lillebroren sin! tror nok det kommer til å bli mye krangling etterhvert, men også at de kan ha mye glede av hverandre siden de er så tett i alder!:-)

Skrevet

Må legge til at jeg har 23 mnd mellom nr 1 og 2 og da 4 år og 8 mnd mellom nummer 1 og 3 så jeg har prøvd litt ulike aldersforskjeller og ikke bare en aldersforskjell. de fleste vil jo mene akkurat den de har er perfekt... ;-)

Skrevet

Det er 2 år og 9 mnd mellom våre.Tenkte på kortere mellomrom,men slik ble d ikke.. Synes det er en fin aldersforskjell,men har ikke noe og sammenligne med da..

Skrevet

Her er det 2,5 år og det fungerer her. Snuppa skal hjelpe til med det meste som har med babyen å gjøre.

Skrevet

Er det få år imellom, blir de mere som venner, litt mer på samme "bølgelengde". Er det stor forskjell så blir det ofte sånn at den eldre blir mere barnevakt enn venn, da er det ikke alltid like morro. Har sett flere eksempler på det.

Skrevet

Hmmmm, jeg har en sønn på 19, ei datter på 12 og enda ei datter på 2,5 år.

Vel så vil de aldrig bli noen lekekamerater men du verlden så glad dem er i hverandre, og aldrig har det vært søskensjalusi.

Selvfølgelig ønsket vi ikke disse aldersforskjellene , men noen velger ikke da de ikke vil komme som perler på et snor. Da får man ta til takke med når de kommer :o))

Men nr det først bøe slik så har det ihvertfall ikke bydd på noen problemer.

Skrevet

Det er 4 år mellom mine to, og det synes jeg fungerer helt topp;) Eldste kan være litt sjalu, og føle seg litt tilsidesatt innimellom, men da tar jeg meg bare litt ekstra tid til henne, så er alt greit igjen;)

De har større glede av hverandre enn jeg ville trodd på forhånd.

Skrevet

Jeg har 3 barn, mellom nr. 1 og 2 er det 2 år og 4 mnd, dette var helt greit så lenge vi hadde 2, men mellom nr 2 og 3 mangler det 10 dager på 2 år!! Jeg syns dette ble litt tett siden vi hadde 2 "tette" fra før!! Min plan var å få nr. 3 når eldste mann begynte på skolen, da hadde det vært nesten 4 år mellom nr. 2 og 3, men sånn ble det jo ikke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...