Gå til innhold

Hjertesvikt etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte en datter for 1 måned siden og var så uheldig å bli alvorlig syk i forbindelse med dette. Har fått diagnosen peripartum kardiomyopati, eller hjertesvikt.

Har forstått at situasjonen har vært svært alvolig, men har nå i hvertfall kommet hjem fra sykehuset. I følge leger og nettsider er dette noe som rammer få i løpet av året, 10-12 personer. Skulle gjerne kommet i kontakt med andre som har vært i/er i samme situasjon.

Er det noen har inne eller som kjenner noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vert i kontakt med foreninga for hjertesjuke? Mor til ei venninne av meg er hjertetransplantert på grunn av hjertesvikt, og ho var med på å starte ei forening for hjertesjuke (usikker på kva den heiter). Skal eg prøve å få tak i eit kontaktnummer eller internettside til deg?

Skrevet

Huff, det var ikke noe hyggelig. Men hvordan kan man få hjertesvikt av en fødsel? Må du leve med den sykdommen resten av livet?

Skrevet

Hjertesvikt kan man få i alle situasjoner der hjertet må yte stort som under en fødsel for eksempel.

Skrevet

Det var skummelt vite at såpass "mange" som 12 personer får hjertesvikt av å føde her i landet hvert år.

Skrevet

Det hadde vært kjempeflott :-)

Skrevet

De fleste av disse har svakheter i hjertet fra før, foreksempel medfødt hjertefeil o.l. Så det er vel ikke så ofte det skjer sånn totalt uventet.

Skrevet

Svaret mitt skulle jo kommet under innlegget til Mammo&mallo da :-)

Ja skummelt at svangerskap kan gjøre en så dårlig. Forstått det som det har med svangerskap og mulig svangerskapsforgiftning å gjøre. Og tok ks. Så det kommer uavhengig av anstrengelse under fødsel.

Skrevet

Eg snakka med dattera hennas no, og denne foreninga er no ein del av LHL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...