Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 siden man skal være litt forsiktig i solarium, med tanke på oppheting under sola, men er det noen som vet noe om boblebad? jeg har så lyst å begynne å svømme, da er det deilig med ett boblebad etterpå, og kanskje en tur i badstu:) trivsel og velvære er jo viktig det å jer er 26 uker på vei.
junijente fikk julijente Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Boblebad vet jeg ikke noe om, men innbiller meg at badstu er greit i korte perioder? Så lenge man ikke blir overopphetet? Dytter litt på denne jeg, kanskje noen andre har et bedre svar :-)
Putte68 Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har hørt at man skal være forsiktig med å ta boblebad når man er gravid pga alle bakteriene. Vi har jo så mye lettere for å få infeksjoner når vi er gravide. Om du har boblebad hjemme så er det helt ok bare vannet ikke er for varmt.
vanillaface Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har sjekket mye rundt dette siden vi har et boblekar ute. Det anbefales ikke de tre første mnd. Men etter dette er det ok. (ikke dersom slimproppen har gått eller du lekker fostervann etc) Den terapautiske virkningen av badekar og badstu er jo helt fantastisk. Vær forsiktig med tilsetninger i karet/badstue som urteoljer etc. Jeg badet veldig ofte i forige sv sk og det var helt nydelig for min bekkenløsning og gir et indre velbehag, dessuten er det god sovemedisin Du bør slvsagt ikke bli overopphetet men kjenn på kroppen og gå ut når det blir ubehagelig. Drikk mye både under og etter et slikt bad da kroppen mister mye veske.
bratt Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Bobble bad kan ha mye bakterier liggende, så det kommer ikke jeg til å ta i svangerskapet. Jeg er vandt til å bade daglig og husker i det anlegget at boblebadene ofte var stengt pga for høyt bakterie nivå. Så jeg hadde hoppet over det, badstue skal vel være ok om det bare er i korte perioder. Jeg er vandt med 1 time badstue daglig, så det er nok i meste laget, men kommer ikke til å sitte så lenge nå som jeg er gravid. Vi skal jo ikke bli overopphetet og det kommer litt ann på badstuene hvor varme de er og hvor lenge du bør sitte. Jeg har opplevet gravide som har besvimt i min badstue, så vi skal nok være forsiktig. svømming er nok det beste:)
SuperMoM <3 Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har fått beskjed fra 2 jordmødre (kun to jeg har spurt) at jeg ikke bør sitte i boblebad. Grunnen er at boblene (visstnok) kan starte fødsel og/eller eventuelt forårsake en abort. Jeg klarte fint å holde meg unna det første gangen,og klarer fint å holde meg unna det denne gangen også Er visst mye med bakterier + varmen å gjøre. Varmen er iallfall ikke bra for den lille.. Er vel også derfor de anbefaler å holde seg unna badstu. Solarium gikk greit,men ikke lenge. + at man kan risikere å få pigment flekker av sola.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå