Gå til innhold

Er det noen selvstendig næringsdrivende her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva driver dere .

JEg ønsker men har 0 ide

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken utdannelse har du?

Hvor mye egenkapital kan du stille?

Hvor god tid har du/hvor mye tid er du villig til å ofre?

Har du lokaler du kan drive i?

Hvor mye er familie og venner villige til å stille opp? For i perioder kan planleggingen kreve ALL din tid.

Jeg har selv et regnskapsfirma.

Det krevde ikke så veldig mye, kun en liten krok her hjemme og en datamaskin/program/backupsystem og en stor bod med hyller(mye arkivering med en sånn jobb).

Billig og greit å starte opp, lett å få kunder(trenger ikke mer enn 3-4 klienter for å ha en ganske bra inntjening).

Og best av alt, jeg er hjemme. Men det krever mye selvdisiplin da. Jeg måtte fastsette for meg selv/familie og venner at 9-15 er fast "kontortid" og jeg er ikke tilgjengelig for kaffibesøk eller lange telefonsamtaler.

Men på en annen side kan jeg være veldig fleksibel. Jeg kan heller jobbe mest om kvelden etter barna har lagt seg hvis barna er syke og må være hjemme, eller om jeg rett og slett har lyst å ha fri i blant.

Skrevet

ingen utdannelse fra Norge

inntil 50000 kr egenkapital

jeg har 5-6 timer på dagtid og kan jobbe mye kvelde

tror ikke om jeg får mye hjelp av andre

Skrevet

Ikke jeg men mannen.

Han jobber som konsulent somd e så fint kaller det, i helsevesenet.

Leier seg ut på vakt til vakt basis...

Skrevet

Mannen starta fskeoppdrett med ein kamerat. Mykje arbeid, særlig sidan dei ikkje hadde mykje eigenkapital. Dei starta firma basert på interesser, og så hadde dei eit par gode kontaktpersonar. Dei var på arbeid på dagtid og bygde opp firma på kvelds- og nattestid. Det var tre knallharde år, men no har dei fått til eit firma med gode resultater.

Eg er ikkje kreativ nok til slikt sjølv, og har derfor ikkje så mange ideer til deg heller. Men har lyst å ønske deg lykke til =) Beundrer dei som er kreative nok og har bra med pågangsmot.

Skrevet

Næringskontoret i kommunen din kan hjelpe deg.

De hjelper deg fra A til Å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...