Gå til innhold

Avföring i fortervannet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn. Förste födselen gikk bra, men andre var var värre pga mye som ikke jeg skal ta opp nå. . De så att det var litt avföring i fostervannet når det gikk og jeg ble kjempe urolig. Ser på en serie på tv fra USA om födsler og der sier de alltid att det kan väre en fare for barnet om de får avföring i svelget og puster dette inn når de föds. Jordmor sa att det ikke var noen fare og ingenting å bry seg om.

Noen med erfaring av avföring i fostervannet og hva som ble gjort når de oppdaget det..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe erfaring med det selv,bortsett fra hva jm sa,og det var at var det avføring i fostervannet,viste det at barnet var stresset og dermed måtte tas så fort som overhode mulig. Derfor hvis vannet gikk hjemme,måtte vi sjekke om det var helt klart eller om det var grålig eller grønnlig.

Skrevet

Da jeg fødte mitt andre barn var det så mye avføring i fostervannet at det var litt tykkflytende og mørkegrønt på farge. Jeg var på sykehuset fordi jeg måtte settes i gang, 19 dager over tia. Det ble ikke akkurat panikk i leiren, men jordmor og lege forklarte at barn som blir født med slikt fostervann ofte ikke puster selv rett etter fødsel, derfor gjorde de klart gjenopplivingsutstyr og kuvøse. De sa også at mest sansynlig ville de løpe ut av fødestua med babyen straks den var ute, men at jeg ikke måtte blir redd av det fordi det var bare for å få satt i gang pusten så fort som mulig. jeg måtte ligge med registrering hele tiden og de prøvde å sette fast en måleelektrode på toppen av hodet hans for å måle stresset, men det måtte de gi opp.

Jeg ble tatt av dryppet straks fødselen var i gang og det hele gikk fort og greit. Babyen pustet selv og skreik i 45 minutter etter fødselen. Den eneste konsekvensen av fostervannet var at han fikk bronkitt og slet med det til han var 8 mnd. Han hadde nok fått litt forurenset fostervann i lungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...