Gå til innhold

Inspirert: Hva hvis barnet ditt ble beregnet til å bli veldig lav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere gjort noe for å hindret dette? Gitt vekstøkende hormoner eller hva det enn er de gjør da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, spesielt hvis det var en gutt.

Skrevet

Hva er veldig lavt for dere da?

Skrevet

Ja, det ville jeg. Tævan her er liten av vekst, han er litt over 4 år nå. Han følges opp av barnelege og skal til rtg til høsten om han ikke skyter i været i løpet av sommeren. Noe jeg tror han vil gjøre, han har vokst en del i vinter også.

Snuppa lå ann til å bli gigahøy, hun skulle setter på hormonkur våren hun blei 11, men da fikk hun mensen, da satset vi på at naturen ordnet selv. Hun blir snart 14 år og er nå 178, helt greit.

Skrevet

Vi ville satt oss godt inn i hvilke muligheter vi hadde for å la henne bli høyere, ja. Sett på virkninger og bivirkninger og deretter tatt en avgjørelse.

(Men bare hvis hun kom til å bli virkelig lav, 1.2 til 1 meter, tror jeg. Har aldri tenkt noe videre over det.)

Skrevet

Tassen var 79 cm på 2 årskontrollen og beregnet til å bli rett under 160, syntes det er lavt til å være gutt ja. Men han overlever nok uansett.

Skrevet

Ja, jeg tenker ungene må ha ganske ekstreme mål nedover eller oppover for at man skal vurdere noe slikt. Men nå har min familie mennesker med høyde på 150 i seg og min manns familie folk med ca 2 meters høyde, så her kan det gå alle veier:)

Skrevet

Jeg hadde selvsagt seriøst vurdert det dersom lege anbefalte vekst hormoner til barnet mitt.

De har jo visse kriterier de går etter. et er jo gjerne om barnet har sykdom, eller tar medisiner som hemmer veksten dette blir aktuelt.

Men teorien som mange går etter, om at en dobler høyden en har ved 2 års alder, hadde jeg ikke lagt så mye vekt på.

Skrevet

Jeg hadde nok vurdert det sterkt ja....Nå vet ikke jeg noe om bivirkninger osv da men......

Sambo har ei datter fra før som er 11 år og 1.20 høy og ca 20 kg, i underkant liten ja...........

Skrevet

Oi. Ja ho va lita ja. Guttongen min på 5,5 år e ca samme størrelse. Han ligg an til å bli rundt 190 cm om den der målinga på 2 årsdagen stemmer. Ikke usannsynlig, har mange på den sørrelsen i min familie. Lillemor er heller lita av vekst forløpig, men ho e jo bare 6 mnd, så ho kan jo enda strekke seg. Ville kanskje vurdert veksthormon dersom leger anbefalte det om ho ligg an til å bli VELDIG lita, sånn under 140 eller no sånt. Eldstejenta e 154 trur æ. Ho har stoppa å vokse, fikk mensne tidlig, og nå etter 2 svangerskap regna ho ikke med å vokse mer selv, e 20 år da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...