Mockanin Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Så at du i et annet innlegg her sa at 2 åringen din er 83 cm. Hva sa helsestasjonen om det egentlig? Vi skal til 2 års kontroll i begynnelsen av Mars. Minsten her vil da være 2 år og 3 mnd. Målte han nå og han er 83,2 cm. Kan jeg forvente meg at HS begynner å pese oss om dette? Mannen min er 186 cm høy og jeg er 167 cm høy.
*Olivia* Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hei Legen sa da til meg at vi burde få sjekket estimert høyde på røntgen for på to års kontrollen så var det en tommelfingerregel at ca den høyde x 2, altså i vårt tilfelle 1,66 høy. I vårt tilfelle var han også litt over to år på to års kontrolen. Dette hadde ikke vært noe "problem" om det var en jente men for en gutt er det ganske lavt. Så vi dro på røntgen men da var han for ung så vi skulle komme tilbake i ti års alderen mente jeg de sa men.. Kan legge til at jeg er 171 og mannen min er 185.
Mockanin Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Tusen takk for svar. Jeg har lenge tenkt på dette med at minsten er lavere enn de andre gutta på samme alder. Klær i str. 86 er alt for store til han. Da vet vi i alle fall hva vi "går" til på 2 årskontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå