Gå til innhold

Sovne ved puppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten min er 6 1/2 mnd. Han har alltid hatt lett for å sovne ved puppen. Men i det siste er han nærmest blitt avhengig av puppen for å sovne på dagtid... Ofte om kvelden også, men ikke alltid, for da er han trøttere.

Han har alltid sovet lite på dagtid, og har aldri kommet inn i noen rutine for når han sovner. Men stort sett trenger han to dubber på dagen, hver på ca 20min-1 time. Han sovner også i vognen sålenge den er i bevegelse, men våkner som regel kjapt når den står stille igjen..

Vil også nevne at han er svært liten og lett for alderen, og spiser ofte og korte måltider - han har "ikke tid" til å spise, med mindre han er trøtt og sovner.

Er det andre som har slitt med å få babyen til å sovne uten hjelp av puppen, og som har klart å jobbe seg fram til suksess? Har dere noen tips og råd til meg..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, men vet ikke om svaret mitt kan være så mye til hjelp. Jeg hadde det slik frem til vesla var 4mnd, hun måtte sovne med puppen, og ble hysterisk hvis jeg tok den vekk! Jeg begyte å ta den ut før hun sovnet, men holdt fortsatt brystvorten inntil ansiktet hennes slik at lukten og "følelsen" var den samme. Etter hvert gikk jeg over til å ta ut brytvorten, inn med smokk, og holde henne tett inntil meg akkurat som om jeg ammet. På den måten fikk hun litt den "god-følelsen" med smokken også. Du må bare begynne en plass og arbeide deg mer og mer vekk fra puppen. Det er frusterende- utrolig stressende! Jeg vet alt om det! På en annen side finnes det ikke noe mer fantastisk enn at han vil ha den kosen han bare kan få av mammaen sin:)

Skrevet

Heeelt enig med deg!

Når vi ønsker forandring, så gjelder det å gjøre det GRADVIS. Det er kluet for mye det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...