Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Få høre nå.. Signer gjerne med anonym,bare interessant å vite hva folk mener er hysteri.. Selv mener jeg det er hysteri å ikke la barnet smake en liten slurk eller bit av ditt eller datt pga eventuell kunstig smak eller søtning.. Og at det er fullstendig krise når barnet faller og slår seg litt så det griner..
*1+1=2 små* Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 jeg synes det er hysteri når man ikke lar ungene klatre i trær og slå seg...barn har godt av å lære sine egne grenser. Og jeg mener det er hysteri angående amming eller ikke amming, la folk gjøre som de vil Det siste jeg synes er hysteri er hvis folk mener man må koke smokken til baby flere ganger om dagen, jeg er av den oppfattning at de har godt av litt bakterier(og de som ønsker å missforstå det, værsågod have fun) Trenger ikke være anonym, står for mine meninger og jeg bryr meg helt ærlig ikke om hva folk på DiB
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Syntes mye er hysteri jeg, men ser ikke ned på alle som er hysteriske da. Mange er jo det fordi de er nervøse førstegangsmødre som leser kanskje litt for mye.. og er livredd for å gjøre noe galt. Men personlig syntes jeg det er hysteri når: - samme som deg HI, at det er krise hvis de smaker en bit av ditt og datt.. - folk aldri gjør noe uten barnet sitt (da snakker jeg om de som ikke går til butikken en gang..) - folk som er livredde for å putte ungen i en gåstol, hoppestol etc. i 5 min. - folk som ikke lar barnet spise på samme leker som andre unger - folk som kler på barna aaaalt for mye (men vet at dette ikke er lett..) tja, det var det jeg kom på i farten - er sikkert masse mer også. Syntes så mange er hysteriske for alt mulig. Men som sagt, ser ikke ned på folk av den grunn - men håper for deres skyld at de blir litt mindre hystriske med barn nr. 2. De eneste jeg ser ned på er de som rakker ned på andre fordi de ikke gjør som en selv.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Enig med alt over her! Synes også det er hysteri hvis barnet ligger og leker å pludrer med seg selv og må taes opp etter 20 min. så det ikke blir understimulert og får for lite mors-kos. Babycall synes jeg også er hysteri så sant man ikke er steder der man ikke hører barnet. Hysteri når barnet ikke kan være i lekegrinda eller vippestol i stua mens mor dusjer eller er i ett annet rom i 5 min. Hysteri når man tar opp ett barn som datt på rompa/bleia og trøster det....selv når ikke barnet en gang gråter. Hysteri når man hele tiden skal følge hva som står i bøker.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Syns det er hysteri å bruke hjelm på unger som har lært seg å gå.. tragisk og ikke la barna lære seg ting. hvis en kul i panna er det verste som kan skje ungen din, ja, da har den det lett!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Var det en fleip???? Du som skrev om hjelm...... Hvordan skal barna bli hvis vi skal sette på hjelm for at de har begynt å gå?????? Det er jo ikke en gang hysteri, det er jo psyykt!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 JA! Det er helt sant!! Kjenner flere som har satt hjelm på unga fordi de ikke er helt stødige!! Det er DRITSYKT!! Min faller og slår seg, og da reiser vi oss opp igjen og klapper på hodet og sier at dette går bra, og hun faller mindre! Medhjelm vil hun tryne HELE tiden
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Oi, ble anonym jeg!
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Tror mange ikke har noen anelse om hva ordet egentlig betyr engang jeg: hysteri' -et (av gr hystera 'livmor'; i den antikke medisin utelukkende en kvinnelig lidelse) 1 voldsom, psykisk reaksjon på inntrykk, overreaksjon de store prisavslagene skapte rene h-et blant kundene 2 med.: nervøs sykdom med krampe, lammelse og ofte nedsatt bevissthet Tror de færreste, om noen, her inne egentlig kan kalles for hysteriske ;-)
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Alva, hehe! Bra med riktige opplysninger Jeg syns det er "hysteri" når andre mødre ikke kan godta at f. eks jeg gjør noe som er annerledes og "galt" i deres øyne og deretter sier nedlatende og noen ganger direkte FÆLE ting.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Hysteri ja... Dem som starter bilen 15 min før de skal gå om det bare er 8 grader ute, slik at bile skal bli varm før dem kjører 4 hus bort i vegen på besøk.. De som er hysteriske ang. "basselusker" (koke smokken hele tiden, ikke la barnet bite på leker andre barn hat bitt på osv), det er det verste jeg ser når foreldre blir hysteriske over slikt!! De osm aldri lar barna smake forskjellige ting fordi det er tillsatt noe i det. Barnet mitt har fått smakt ALT utenom brus og sjokolade hittil, og han spiser alt han får også. Det beste han vet er gulrot, brokkoli og potet.. Barna får bedre matvaner når de er vant fra starten av fast føde til at det er mye godt å smake på.. De som kler på barnet sitt 14 sett med klær bare fordi de skal ut å trille enda det faktisk ikke er såå kladt ute, og barnet skal ligge i pose i en lukket vogn.. BARNA HAR GODT AV FRISK LUFT!!!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 OK, så kan vi heller kalle det over-beskyttende da?? I stede for Hysteri om dette blir så feil..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 Jeg kaller det hysteri når det virker forstyrrende i dagliglivet. Det vil si når man gjør masse ekstra anstrengelser eller utestår fra aktiviteter for å opprettholde de "reglene" man har satt seg. Eks: Babyen får ikke leke- lekene er ikke sterile Barn uten mat i selskap- fordi all maten som blir servert inneholder sukker. Barnet får ikke gå ut- finner ikke de pustende og vannavstøtende skoene. osv. osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå