Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har en vennine som mener at jeg er for streng med MANNEN MIN! Det mener hun fordi at jeg ikke bare forventer, men jeg krever at han skal ta sin del av ungestell og husarbeid.... Jeg har ikke tenkt over det før, men nå har jeg begynt å tenke på hvordan vi fordeler ting. Hver dag han har fri står han opp med ungene, fordi jeg er oppe halve natta med den yngste.(Han våkner ikke uansett hvor mye bråk det er) Så snart yngste begynner å sove hele natta, skal vi dele på å stå opp. Ofte tar han med begge ungene ut på tur. Vi deler på husarbeidet. Den som er hjemme på dagtid tar naturlig nok mest.For øyeblikket er det han, om noen uker blir det meg. Vi legger hver vår unge. Er jeg streng??? Jeg mener bare det at vi er to om dette. Vi var to om å lage ungene....så da bør vi være to om ansvaret og jobben som følger med. Eller er jeg helt på jordet?
Tommage♀♂ Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hørtes da veldig greit ut det? Vi har det noenlunde likt, bortsett fra at sambo veldig sjelden er ute med ungene. Men han er mye borte da, så det meste faller på meg alikevel
.Ann. Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Det høres det vel bra ut det? En skal jo være to om det, og han er jo forhåpentligvis en voksen mann, som gjør det fordi han tar ansvar som mann og far, og ikke fordi du er streng mot ham?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 HI her. Ja, nemlig! Han tar sin del av arbeidet fordi han vil det, ikke fordi jeg tvinger han....Hadde jeg vært nødt til å tvinge han til å ta ansvar for sine egne unger og sitt eget rot og sitt eget hus, så hadde jeg vært rimelig sur...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Jeg synes ikke du høres for streng ut. Venninna di har vel heller ikke noe med hvordan du og mannen din organiserer husarbeidet.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Eg syns ikkje du høyres "streng" ut...uansett så syns ikkje eg at det går an å snakke om streng eller ikkje streng når det gjelder en voksen mann... Han tar vel sine egne valg, går eg ut ifra.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Du er da ikke morra hans heller? (ang "streng") Nei jeg syns det høres bra ut. Vi har det også slik her. Deler det ganske greit. Så klart, nå som jeg er hjemme (sykemeldt, bekkenløsning) gjør jeg naturlig nok mest. Men han er flink å gjøre sitt han også
hit og dit Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Husarbeid er ikkje kvinna sitt ansvar! Dersom mannen gjer meir enn dama i huset så er det då ingen som har vert slemme med han. Me fordeler det slik: den som har mest å gjer i forhold til arbeid eller studier gjer minst husarbeid. Den som ser ungen minst i løpet av formiddagen tar seg gjerne av ho på ettermiddagen. Ting som har med ungen å gjer blir ikkje rekna som arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå