Gå til innhold

Noen som har vært i egypt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på tur til hurghada på siva grand beach i junior suite.

Noen som har tatt samme tur?

Likte dere hotellet?

Reiste dere på dags tur til kairo? Hvor mye kostet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Sharm el sheikh på denne tiden i fjor. Flott ferie, ingen ble syke og jeg var 25 uker gravid.

Foreldrene mine var i kairo, men det er ikke en tur som egner seg for små barn.

Skrevet

Reiser alene uten barn. =) Så da kanskje dagstur til kairo er greit og få med seg? =)

Skrevet

Hei :)

Vi har vært i Hurghada. Var der uten barn, men ville aldri dratt dit med barn. Ganske utrivelig by, egentlig. Men hvis dere bare skal være på hotell-området, går det jo greit.

El Gouna (utenfor Hurghada) er en mindre by, spesielt bygd for turister. Høres jo helt høl i huet ut, men vi dro dit på dagstur og tenkte at dit kunne vi godt ha dratt på ferie med barn! Rent og trivelig :)

Kairo-tur (tror det var 2 eller 3 dagers tur) syntes vi virket dyrt og stressende. Flere tusen kroner per pers for turen, og dessuten myye lengre reisetid. Så jeg anbefaler Luxor-tur på det sterkeste, for det var fantastisk, og kosta kanskje bare 1000 kr pr pers. To dagers tur, med overnatting på hotell, og vi fikk balkong rett på Nilen - fantastisk! Inkludert i den turen var Kongenes Dal, Karnak-tempelet, to-timers cruise på Nilen, Hapshetsut-tempelet og fint hotell. Virkelig verdt det!

Skrevet

Hei. *Jeg har vært i Egypt, men ikke på det hotellet du skal. Vi var på makadi bay, på blue village(serena tror jeg det het) litt utenfor Hurgada. Det var iallefall kjempefint. Ang tur til Kairo, så droppet vi dette, da vi hadde med tre små barn. Snakket med flere som hadde vært med små barn, og det var ikke noe særlig. Kairo er kjempekaotisk, mye traffikk og massevis av svært innpåslitne selgere, som holder og drar i folk for å få de til å stoppe. Unger som hadde vært med hadde fått helt panikk av de tilslutt... I tillegg er det en ganske slitsom reise for små barn med lang busstur.

Ellers var det litt vanskelig med middag til ungene, selv om hotellet hadde en fantastisk bufet. Mange fremmede retter, og til og med pølsene i barnebufeten smakte rart. Så det ble masse frukt på mine altså... Tror jeg hadde tatt med litt nudler, tomatsuppe ol viss jeg skulle dratt igjen, slik at jeg kunne ordnet litt til ungene i leiligheten.

Men det var en fantastisk tur altså.... Kjempespennende, skal helt sikkert tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...