Twintipp og himmelblå Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Jeg studerer deltid og jobber ved siden av. Hvis jeg hadde blitt gravid og skulle fått perm penger, kunne jeg da ikke studert deltid?? Hva er det for noe tull da? Jeg mottar jo ikke noe fra lånekassen, så hva bryr dem seg egentlig om hva jeg gjør i perm tiden. Om jeg velger å ta med evt. babyen på forelesning en uke i mnd.?? Nå er det IKKE en problemstilling nå altså, bare lurte jeg..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Det er ikke lånekassen som bryr seg, det er nav. Poenget for dem er vel at de skal finansiere omsorg for barn, ikke studier. De har ikke tatt høyde for i regelverket at det finnes noen som gjør flere ting samtidig.
~sjiraff~ Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Så lenge du mottar permisjonspenger fra NAV kan du ikke studere. Sære regler... Jeg tok en eksamen da jeg hadde permisjon med snuppa, ante ikke at man ikke kunne det. Tilfeldighetene gjorde at jeg hadde ferie i akkurat den perioden eksamen var. Ang. lånekassen så kan du studere så mye du vil selv om du mottar fødselsstipend, det er bare nav som er sære.
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2008 Det er jo utrolig snodig da.. Kjære.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Ja, og jeg tenkte at det går jo an å ta ferie under eksamen, men man må jo semesterregistrere seg og da er man vel fjerne student hele semesteret formelt også...
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Er det mulig da??!! Spesiellt... For guds skyld håpe jeg ikke blir ufrivillig gravid før jeg er ferdig å studere da.. For det går jo bare ikke. Kan ikke ta meg "fri" et år heller, for dette studiet starter ikke før i 2011 igjen.. Sære regler da gitt..