dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Skal bestille tur nå snart og er usikker på om vi skal ta 1 eller 2 uker. Pleier å være rundt 30 grader på den tiden. Kommer ikke til å være på stranden de varmeste timene. Er liksom kjedelig å fly 5 timer for 1 uke,men det holder kanskje....?! Noen med efraringer?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Nei, synes ikke det virker for enge jeg! Husk, du legger jo ikke ungen i sola uansett! Er jo samme temperaturer her i Norge til tider og liksom! Hadde jo 28 grader mange dager i april allerede i fjor! Så hadde dratt 2 uker jeg ja!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Du sier noe,kan jo være like varmt her om sommeren. Kanskje vi skal ta 2 uker da... Mange i familien som er der samtidig så kanskje vi får sneket oss til en middag eller to alene også;-) Vet ikke helt om vi er forberedt på hva vi går til men... Noen flere?
maria isabell Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 hvor skal du,hvor gammel er ungen,med tanke på vaksiner ol...er det et familievennlig opplegg der du skal med god sikkerhet? amfi på grand canaria er fantastisk å reise med små barn:) norsk lege på huset og full sikkerhet med tanke på leilighet...(det som er dumt er at det alltid er mangen barn som forsvinner i syden...pass godt på vogna) når vi var der var det plakater over alt med savnede barn...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2008 Kommer ikke til å ta øynene fra ungen ett sekund....!! Skjønner ikke at folk kan legge ungene og gå jeg... Dit vi skal er det 20 m ned til baren,men kommer ikke til å la den være alene noen gang. Kan jo sitte på verandaen å se ned på de andre... Vi skal i byen siden av Amfi. Har vært der 7 ganger før så er ganske kjent. Mamma og mannen skal samtidig og 5-6 vennepar av de som vi kjenner godt +tante og onkel. Kjenner de som driver og jobber på hotellet,så greit sånn sett. Tenkte mer på varmen egentlig. Baby er ca 3 mnd når vi tenker å dra.
Trulte76 Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Neida går vel fint det..har ikke tatt med meg baby til syden selv, men det kan jo like gjenrne være 30 grader her hjemme også på det varmeste.. Er bare å passe på så den ikke blir over oppheta det, og gi den rikelig med væske. Trur det går veldig fint jeg
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2008 Væske ja...hehe,får vel slenge ut puppen ofte da.... Drikker vel ikke så mye annet når de er 2,5 mnd...?!
maria isabell Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 hadde vert litt skeptisk med å ta med en så liten baby,men det er jo mangen som gjør det...det eg hadde vert forsiktig med er: babyen har lite vaksiner når den er så liten, det er mys smittsomme sykdommer der og når folk ser en baby skal alle ta i den og prate med den...det er nok til å smitte...pass på at ikke alle går for tett oppi den og ta med steriliserings vakekluter til fingrene til babyen....dette rådet fikk eg da vi reiste med jente mi på 8 mnd..ellers er det jo perfekt å reise dit med tanke på varmen...det blåser got med vind og temperaturen ligger på 25-30 grader...kjøp solfaktor 50 (selv om barn under 6 mnd ikke skal bruke solkrem, fordi de ikke skal være i sola) tynn sol lue med øreklaffer...tynn bommulsboddy med lange ermer (ikke hvit,sola treneger igjennom) og et tynnt bomullteppe på beina pluss god skugge på vogna...ta solkrem under klærene så er du sikker...rikelig med veske både t babyen og deg...husk at du ammer og svetter da trenger du myyye vann... du trenger ikke gå ut midt på dagen,da er det varmt...få aircondition på rommet og en supergo reiseforsikring...hørest hysterisk ut,men solbrente,syke babyer på tur i syden er ikke noe gøy;) betre å være litt hysterisk enn å få ferien ødelagt:)
Trulte76 Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 kan drikke kokt vann også når de er så små Men puppen holder sikkert masse den hehe
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. februar 2008 Kommer nok til å passe godt på alt det ja,og i og med at mamma skal være med så blir jo nok litt roligere.Hun har jo hatt 4 babyer selv så har nok noen tips å lære bort... Stranden på dagen blir uakuelt,blir nok for varmt,hvis ikke det er overskyet da.Men etter 13 er det fin temp:-) Er jo en drøss med resturanter på strendene der som det er deilig og kjølig,gjør ikke meg noe å sitte der å lese en bok,får uansett klaus av for mye sol... Folk kan bare glemme å ta oppi vognen.Kommer til å ha på myggnett,og de tar vel ikke akkurat den av heller.... Tror det skal bli bra jeg:-)
Supermamm Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Når dere har så mange til å avlaste dere litt og passe på så dere får bade litt og kost dere litt hadde jeg ikke nølt med å reise 2 uker! : )
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Samme her. Kunne vært der 2 måneder for min del;-) Hva med barna som bor der? Og det er nesten bedre for en på 3 mndr å være der enn en på 1 år. For den lille bare ligger der og drikker masse melk. ammer du er det jo enda bedre. Så den får i seg masse veske og den ligger lunt og godt nedi vogna si mesteparten av tiden. Er jo bare å ta med vogna overalt hvor dere enn skal. Så sanr dere ikke har barnevakt da;o) Hørtes digg ut. heldiggrisen!!! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå