Gå til innhold

sorry mitt mas om barnevernet- 1 spørsmål til bare......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal jo som sagt tidligere på møte med de på torsdag etter de fikk mld om bkymring fra politiet som jeg ringte. trusler om vold fra far som da ikke var mot meg ( og alkohol fra far i bildet den ene gangen).

åssen er det å sitte der?? jeg er redd det vil føles som å sitte i et avhør, jeg kan fort begynne og gråte og frykte mye rart. jeg har aldri vært i kontakt med de, bare hørt masse negativt og jeg blir helt svett av dette. klarer ikke spise, sove eller noe. bare fordi jeg gruer meg så indelig. gleder meg ikke over noen ting, sykmeldt fra jobb og.jeg må dra dit alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dei er greie folk, stort sett:) Dei vil nok berre forhøyre seg om kossen det går med ungen og far, kva du tenker rundt dette. Evt om du er redd bf, også. Drikk han når han har ungen? Kan han bli voldelig mot ungen eller deg? kva tenker/bekymrar du deg for i så tilfelle? Kva kan dei evt gjere for deg (ikkje MOT deg:)). Det er nok berre dette dei vil:)

Politiet har plikt til å melde fra til BV når det er barn i bildet, og BV har plikt til å sjekke saken. Det er berre sånn det er, ingenting å bekymre seg over:)

Aldri om dei tek ungen din pga dette, om det er det du er redd for:) Dei vil berre hjelpe/støtte deg:)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men jeg vil tro at de ikke er noe "farlige".

Barnevernet er jo der for å hjelpe dere, og dette her går vel ikke ut på noe DU har gjort galt, men barnefar. Du har jo ringt politiet, og da har du jo gjort det som er best for dine barn!

Det går nok helt fint skal du se! Lykke til=)

Skrevet

Det går sikkert bra - de er hyggelige mennesker som ønsker å hjelpe deg. Det gjør ikke noe om du griner , det er de vant med. Vikktig at du er samarbeidsvillig om tiltak de foreslår.

Skrevet

føler liksom at ingen forstår jeg frykter det verste og blir redd for ungen.

sånn som de spørsmål du stilte nå. han har drukket med hu 1 gang, aldri vært voldelig mot noen av oss og det vet jeg at han aldri kommer til å bli. hu er så glad i pappaen sin så ingen fare med det heller:)

men et hjemmebesøk er vel bare å regne med?

tusen takk for svar:)

Skrevet

Har du ikke noen du kan ha med deg? Ikke mor eller far, et søsken eller en venninne?

Hvis du er veldig bekymret og engstelig er det ikke noe i veien for at du kan ta med deg en advokat!

Skrevet

Barnevernet er hverken ondere eller slemmere i dag enn alle de andre dagene du har spurt om dette.

Slapp av jente.

Skrevet

ja far som gjorde noe galt her. men heldigvis sov barnet, og dette har aldri skjedd før. kommer aldri til å skje igjen heller. og er vel uansett bedre for oss at det var jeg som ringte og ikke en nabo for eksempel.

Skrevet

om du syns jeg maser eller noe så la heller være å svare. dette er utrolig vondt for meg. for jeg har aldri vært borti dem. du hadde sikkert vært urolig du og om det var deg.

Skrevet

Har ingen erfaring med barnevernet så kan bare svare ut ifra det jeg tenker...

Du må ta deg litt sammen tror jeg, og tenke at barnevernet er der for å hjelpe dem som trenger de. Noen har negativ erfaring med de, men ikke glem alle de som har fått mye støtte og hjelp fra de :)

Høres ut som du trenger å puste dypt og ikke være redd og engstelig på forhånd. Bruk energien på å tenke over saken, kansje skrive noe ned hvis det hjelper på å få struktur på tankene. Og så snakker du bare med de som om du snakket med en god venninde. Ikke gå inni møtet med kun negativ tankegang og forsvaret høyt oppe.

Tenk nøye igjennom hva du tror kommer til å belyse saken, og hva som er bagateller og hva som er sakens kjerne.

Hvis det er slik at du ringte politiet pga bekymring over at far skulle utøve vold over noen (ikke deg og barnet ?) så ville jeg bare sagt at du var bekymret over ustabiliteten hans og fryktet at han kom til å skade noen i fylla ? ... høres jo ut som at du tok ansvar for å hindre at noen kom til skade. kan ikke skjønne at du skal være i et dårlig lys her på noen måte.

Men nå svarer jeg bare utifra de lille bakgrunns opplysningene du har gitt her.

Skrevet

Jeg synes du skal slappe av litt, for det kan umulig være hverken bra for deg eller humøret ditt å gnu så mye på dette...

BV er ikke farlige, og det har du fått svar på i samtlige av trådene dine de siste dagene. De kommer ikke til å løpe avgårde med ungen under armen og plassere i fosterhjem lengt mulig unna deg.

De er en instans som er der for å hjelpe. I dette tilfellet både deg og barna.

Og det har du også fått svar på noen ganger nå.

Slutt å bekymre deg, dette går bra, det er ikke farlig.

Skrevet

det jeg egentlig er redd for er vel at de foreslår jeg skal flytte med barnet eller noe. da straffes jo både hun og faren. men ja skal prøve å slappe av litt.

Skrevet

Hvis dette var engangs tilfelle så tviler jeg på et slikt forslag, men de ser sikkert på det store bildet også. Har han alkohol problemer så tenker de kansje på gjentagelses fare eller noe ..

Men det nytter ikke å bruke dagesvis i katastrofe tenking *klem*, gå ta deg noe skikkelig godt å spise, et bad eller noe skikkelig avslappende og prøv å ta livet med ro :)

Skrevet

joda, eg forstår frykta di. Men det er berre frykt for det ukjente. Eg har kontakt med BV for diverse(avlastning osv) Og det har aldri vore spm om å miste barna. Eg får heller skryt av BV for måten eg taklar ungane på:) Dei er faktisk gode å ha i ryggen:)

Første prioritet hos dei er at ungane har det bra og er trygge. Så kjem tiltak i heimen om det er nødvendig. Å fjerne ungane frå foreldrene er eit krisetiltak når ungane virkelig lider nød: blir slått regelmessig, ikkje blir stelt i heiletatt, blir overlatt til seg sjølv osv osv. Det skal vere virkelig grove ting for at dette skal skje.

Det du ser i media, er som regel einsidig uttale fra dei som opplever å misse ungane. BV har taushetsplikt og kan difor ikkje uttale seg om enkeltsaker i media. Der er nok mykje som ligg bak slik overtaking som vi aldri får vite.

Skrevet

kommer helt sikker til å gi deg råd og veiledning adg barnet og faren, men du kan også regne med at de kommer på hjemmebesøk både meldte og umeldte en stund fremover og dere kommer helt sikkert være i deres system i 3 mnd fremover før de avslutter saken.

Jeg har vært der selv og det var ikke noe problem

Skrevet

ok skal ta meg en laaang varm dusj hehe:) nei dette kommer ikke til å skje igjen. gjenstår bare å se om de tror på meg he he:) men regner med det skal mere til før man må flytte fra hverandre så:) ja ja de må gjerne komme på besøk til meg, det gruer jeg meg ikke til:)

Skrevet

veit om ein familie kor far var alkis og med null tanke på ungen, drakk daglig. og mor fekk beskjed om å flytte med barnet etter nokre år.....

Å ta seg ein fest er ikkje det samme

Skrevet

Hva er det som har skjedd?

Skrevet

jeg var borte og han var hjemme med henne. tok seg sikkert ett par øl som han kunne gjort andre helger og men det ble da tydeligvis noen for mye. han truet min stefar med juling, men de har fått for seg at det er mot meg og barnet,. jeg ringte politi i sinne pg da sa jeg at han truet han. men barnet sov hele tiden, jeg kledde på hu og sendte henne til mamma. så la jeg meg selv. det var det som skjedde

Skrevet

Du trenger ikke være redd!

Jeg kjenner ikke godt til barnevernet annet en at jeg har hatt en fosterbror i 13 år.

Hvis saken er som du beskriver, altså at barnefar truet med vold mot din stefar da han var full og dette var ett engangstillfelle kan du ta det heeelt rolig:-)

Jeg kan love deg at ikke har noe å frykte.

De kommer sikkert bare til å spørre deg ut for å¨finne ut om din mann er voldelig i det daglige.

Hvis han ikke r voldelig av seg til vanelig er det bare å være ærlig så ordner alt seg:-)

Klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...