Lille Luna Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Jeg er i uke 19 nå, og på fredags kveld kom råmelka! Jeg får skikkelig brystspreng på kvelden, og må "lette på trykket" og få litt ut. Og det er masse som kommer ut! Jeg ble veldig overrasket da det kom....er det veldig tidlig eller er det flere som har fått det? Jeg lurer på om jeg må kjøpe ammeinnlegg allerede, for det virker ikke som om dette kommer til å roe seg ned...tvert imot egentlig;-) Ett annet spørsmål i samme slengen...er det flere som har kynnere allerede? Ha en fin søndag alle sammen:-)
ls83 Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 jeg har også hatt rå melk lenge.. sprenger her også.. jeg må gå med ammeinnlegg hver dag..
Andrebolleiovnen Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Det er vell det jeg fikk på fredag...??? Jeg kjøpte ihvertall ammeinnlegg og brystvortekrem i går. Vortene er like harde og ømme nå som for 2 mnd siden!! Blank veske som renner når jeg klemmer. Og når den er tørket er den hard skopre som er gul....
Lille Luna Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Takk for svar! Det føles ganske så spesiellt at det plutselig begynner å skje ting i puppene. Det er gøy synes jeg:-) Dette er mitt første barn, så jeg har ikke ammet før, og at det begynner å sprenge i puppene tar jeg som et godt tegn på at melka kommer;-)
mamman t o.a Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 jeg begynnte med innlegg i uke 16 jeg... nå kan jeg ikke gå en dag uten heller.. da har jeg STORE flekker på genseren.... jeg trenger ikke klemme for at det kommer heller.. er idag 22+2
sparkling74 Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har også hatt dette, men etter noen uker så har det gitt seg litt igjen. Er nå 25 + 5. Kanskje kan dere også få litt pause før det gyver laus for fullt. Ull -innlegg er tingen ihvertfall, ellers fryser de fæææælt
Miss Misantrop Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Har lest her inne at man ikke burde masere bryster eller ta ut noe melk for det kan fore til kramper I livmoren.. Er det riktig?
Erica Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Har dette noe å si i forhold til amming??? Jeg er i 20 uke, og jeg har ikke beg å lekke.... Er jeg unormal?
Anette_23 Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 jg er 22+2 og jeg har heller ikke fått d. blir litt bekymret når jg leser at folk har hatt d i flere uker allerde...
Lille Luna Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2008 Jeg visste ikke at man fikk det så tidlig, så jeg ble overreaket da det kom. Men det som står i boken "På vei" er at det varierer fra person til person når det kommer. Hos noen kommer det kanskje ikke i det hele tatt?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Jeg sitter her jeg da.. uke 16+5... Og fikk råmelk i dag.. Ble sjokka..aldri vært gravid før... Trodde ikke folk fikk det så tidlig.. Håper ikke det tar seg opp.. jeg skal IKKE stimulere fram mer ihvertfall..huff..hehe.. Tidlig å begynne med ammeinnlegg i uke 17 da... Jaja.. sikkert normalt:)haha.. klem
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 For du som ikke har fått det enda: Nyt det! Den heldige er den som får vente til siste dagen. Første gang jeg var gravid var det så gøy at jeg fikk ut melk i uke 15. Jeg klemte og klemte, det endre med at det ble en plage med lekkasje både på dagen og nettene de siste 20 ukene. I andre svangerskapet ventet jeg med å klemme og klarte å "hold melka inne" helt til barnet ble født, og med en gang hun kom til verden kom det melk som bare det. Så ikke klem, vent!
TePa Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Det er ingen grunn til bekymring om det ikke kommer noe. Forrige gang jeg var gravid var det ikke tegn til noe væske ut av brystene under svangerskapet. Det kom når gutten kom, så det har ingenting å si i forhold til amming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå