Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 trenger tips ikke brødmat. har lyst til å varierer mer enn pålegget. detmå være noe barnet klarer å spise selv. har sendt med: middagsrester - kjøttboller, kalkunboller, grønsaksrissoler.kylling biter med grøsnaker. ostemuffins med skinkebiter i. noen andre som har tips til mer. ungen er snart 15 mnd. hvaannet enn brødmat sender dere med?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 da mini begynte i bhg sendte jeg med ham to brødskiver + f.eks oppskjært falukorv, fiskepudding, smårettskinke, tomatskiver, agurkskiver, babygulrøtter osv. (gjerne en blanding av 3 slag) Men så for noen mnd siden ville han plutselig ikke ha no ekstra, så da kuttet jeg ut - fikk alt med tilbake hjem i boksen får prøve igjen om en stund, han er litt matlei for tiden. er 23 mnd.
~~¤~~Jøssica~~¤~~ Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Hvorfor vil du ikke sende med han brødskive da? Jeg sender med minsta oppskjært brødskive, og kansje en yoghurt av og til.
Benjamin06+Isaac i magen Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Er så heldig her at barnehagen har to småmåltid + et varmtmåltid som de lager selv i barnehagen. Så nisteproblemet får ikke jeg før skoletid...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 jeg sender med brød å men det er ikke der jeg trenger tips. grunnen til at jeg vilsende med noe annet er at minsten spiser tre måltider i barnehagen. to av dem må jeg sende med og dette blir fort kunn brødmåltider alle tre. derfor forsøker jeg å sende med mat som ikke er brød også. ingen som sier at matpakken må være brødskiver. ingenting i veien med brød, men med en unge som blir fort lei ensidig mat så er det greit og variere noe. de får ikke lov å ha med søte pålegg, og det er heltfint syntes jeg.
nytt familie medlem på vei Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Hva med å lage en salat. Min blir veldig fornøyd når det ligger kokt fullkornspasta, mais, purre, tomat etc..i matboksen. Jeg smører også innimellom potetkake m prim - en slager...ellers så er jo banan og oppkuttet frukt godt. Min synes også tomatsaus(rester etter middag) er digg og det kan jo ligge i en liten boks og fint spises kaldt, m kald pasta. Likevel så tror jeg vi kan variere oss grønne-de spiser mindre i perioder og blir lei det meste-jeg kan ha det slik selv-trøster meg med at det ikke er farlig - de regulerer dette selv-bedre enn oss voksne nesten..... forresten-wraps med kyllig og grønt - eller hva med pizzaboller??
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 pølsebiter,pizzaboller,grovepannekaker med skinke og ost......grove vafler med brunost, middagsrester, toast ( er brød det også, men en litt annen vri). pasta med pesto-kan spises kaldt- eller grøt ( somde bare blander sammen ibhg til et av måltidene). yoghuert, frutti, yoghurt naturell med druer, banan, eple, bær eller annet. hmmm da kom jeg ikke på mer,
Hikken Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Pastasalat er en vinner hos flere av barna i bhg'ne jeg har jobbet i. Pastaskruer (bruker du fullkornspasta blir den ikke så grusomt usunn heller), agurkbiter, tomatbåret og noen skinkestrimler for eksempel :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Uff glad vi slipper det. Her for de mat i bhg hver dag..slipper matpakke heldigvis:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå