sannamin* Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Virker som det er endel som har høye boutgifter, har dere leieboere? vi har valgt å ikke ha det. Deilig å slippe det. Har valgt å pusse opp etterhvert og heller ha lite lån. Har heller ikke gjort oss avhengig av slike penger/trenger det ikke.
Ajam Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Har solgt leiligheten, blir det at jeg kjøper noe nytt, tror jeg vil satse på å kjøpe noe større der det er mulighet for å leie ut en del.. Mine tanker da..
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Vi ønsket heller ikke å gjøre oss avhengig av leieboer-penger, tenkte at kunne vi bygge uten å leie ut, så skulle vi gjøre det. Også gjorde vi det;)
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Vi skal leie ut leiligheten bare snekkerene blir ferdige nå. Greie penger å ta med seg i mnd. (5000), men på sikt håper jeg jo kanskje sønnen min vil bo der mens han evt, studerer eller lignende. Å leie ut den leiligheten gir oss mer frihet faktisk...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Vi skal leie ut, er ikke avhening av å ha leieboer men var et ønske vi begge hadde da vi bygget huset. Foreldrene mine har leieboer, de er slett ikke avheninge av inntekta men tror de liker å ha noen i huset når de selv er bortreist.
Tommage♀♂ Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Vi leier ut, det var leilighet i kjelleren her da vi kjøpte huset. Hva mener du med at dere ikke er avhengig av "slike" penger? Er det forskjell på leieinntekter og andre inntekter? Hadde kostet oss en del å gjøre det åpent nede slik at det hang sammen med vår del av huset, og hva skal vi med hele den etasjen når vi allerede har 2 fulle etg som vi ikke bruker alt av? Syns det er helt greit jeg, vi har mye lån (det er ikke mulig å få mindre her om man vil ha en ok enebolig), og at vi da får drahjelp til å nedbetale det ved å la noen bo i kjelleren er helt ok. Etterhvert kommer vi til å flytte eller bygge om huset, men ikke før vi har betalt ned en god del og har god egenkapital
sannamin* Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2008 Hvis en har mye i lån så skjønner jeg jo selvfølgelig at man må evt leie ut hvis det er løsningen for å kunne greie å sitte med et hus. Men vi har ikke mye i lån, men valgte å ikke bygge nytt feks. Hadde vi gjort det hadde vi også måttet leie ut tror jeg. Men jeg tror det er lett å bli liksom avhengig av å ha leieboere ganske lang tid hvis en har startet med det. har bare et inntrykk av det- med tanke på at det vi har venner også som har leieboere. For all del, folk må gjerne ha leieboere for min del, men jeg synes det er godt å slippe. Hadde ikke likt tanken på å ha andre i huset hvis vi hadde vært borte på ferie, talglys, festing og alt som KAN føre med seg. sikkert litt hysterisk her, men vi tar ikke den sjansen. Med tanke på eiendelene ( store verdier ) osv.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Vi kommer til å kjøpe hus med utleieleilighet. Ser på det som en fin måte å få ekstra inntekt. Kommer også til å la ungene bo der en stund når de blir voksen (hvis de ønsker det) så de får en myk overgang til voksenlivet =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå