Gå til innhold

Like barn leker best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe sant i det?

jeg mener ja, ( dette går ikke på vekt siden det er vanlig med par der en er tynn og andre litt overvektig).

åde jeg og samboeren har helt normalt utseende, vi er vel et normalt par. Liker utseende på hverandre og er forelska, men vi er ikke Angelina og Brad for å si det sånn..hehe

Ser den samme tendensen ellers også, folk passer stort sett godt sammen utseende messig ( de vanlige i hvertfall) Rike menn drar nok litt lekre babes med lommeboka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er funnet at like barn leker best. Folk passer sammen som en akkumulasjon av godene de har å by på, dette kalles likhetsteorien.

Skrevet

Pene, vellykkede mennesker synes det er kjempemoro å henge med stygge mislykkede mennesker. Da føler de seg enda bedre.

(og ja, dette er en idiotkommentar, men jeg klarte ikke la være, tankegangen er jo sjarmerende i seg selv, og ALLE vellykkede mennesker er pene og omvendt:p)

Skrevet

Ja, jeg har tr på den teoirne selv, mend et er alltid unntak som bekrefter regelen.

Prøver å få en kompis til å forstå ( så varsomt og finfølt som mulig selvsagt) at han ikke kan dra "modellpene" damer når han har et rimelig ordinært utseende og har ei vanlig inntekt. Blir litt frustrert, samme med ei venninne...sukk...at de ikke kan ha litt mer realistisk syn på ting og se etter annent enn utseende?? Får håpe de vker opp før de går glipp av den "rette" pga overfladisket

Skrevet

Er man så overfladisk kan man takke seg selv den dagen man enten sitter med noen som var helt bom eller aleine...

Men på den annen side, det er ikke til å stikke under en stol at pene mennesker har gjerne mye pene venner, og omvendt.

Ordtaket alle stygge jenter har en pen venninne stemmer jo også, men de er nok neppe bestevenninner.

Skrevet

Ja, jeg tror det ofte er slikt. Er sjeldent jeg ser normale par der enten han eller hun er rålekker og motstykket er ...vel... mindre pen for å si det på en fin måte ;-) Og så klart det finnes unntak, men sånn generelt tror jeg de fleste finner seg en partner som er ganske lik dem selv i attraktivitet.

Skrevet

Ja, men "likhet" trenger ikke være utseende. Kan jo ofte være synspunkt, livssyn, mentale evner osv. Summen av alt dette da. At man finner noen man føler passer med en selv på en del mer vesentlige områder av livet.

Skrevet

Jeg må si, jeg er tror jeg er en trofee ( skrives det slik??) wife. 10 år yngre, og var når vi møttes langs, slank, blond og bare sååå søt da (oh my gooood, det er noen år siden).

Mine ekser har vært kjekkaser ( som nevnt i ett tidligere innlegg ble jeg bedratt av alle), men den mammen jeg traff som hadde begge beina godt plantet i bakken og orden på økonomi, tanker om fremtiden osv han var sjarmerende han! Ikke kjøpte han drinker til meg heller, den kjipingen!

Skrevet

Meg&lillevampyr- Jeg skrev jo at likhet ikke trenger å være utseendet men en akkumulasjon av alle godene man har å by på.

Lei at ingen leser hele tråden før de svarer nå!

Skrevet

Ja, men da er jeg jo enig med deg da. Skrev det slik siden flere andre fokuserte så veldig på utseende. Leste hele tråden.

Skrevet

Hehe dette innlegget får meg til å tenke på ei som gikk i samme klasse med meg på videregående. Ho valgte sine venninner med omhu.... De måtte være styggere en henne så mye at de satte henne i et enda bedre lys utseende messig.

Jeg var tydeligvis stygg nok da for ho prøvde å være venn med meg.

Men så hadde en av hennes mannlige venner fortalt henne at han syntes jeg var veldig søt, så da snakket hun aldri med meg igjen.

Ellers må jeg nok si at jeg og mannen min er nok ganske like. vi ligger sånn midt på treet begge to med utseende og vekt.

Ellers så har jeg ei venninne som er av den typen menn snur seg etter på gata, utrolig pen og en fantastisk personlighet også. Ho er samboer med en type jeg aldri i verden ville syntes er kjekk. Og som neppe de fleste damer hadde giddet å se to ganger på. Men Ho er kjempe forelska og syntes han er verdens kjekkeste da.

Så det kommer jo ann på øye som ser.

Skrevet

Må bare kommentere.... Hvorfor er blond et plussord som beskriver at noen er flott å se på? Har vi blitt inndoktrinert med dette i så mange år at vi tror det er en universell sannhet? Jeg har faktisk spurt en del menn om det og alle har svart at selv om de kan synes jenter med alle hårfarger er pene, så ville de om de skulle generalisere si at de foretrekker brunetter. Har møtt noen litt lavpanne typer som var den flotteste på ungdomsskolen som uttalt sier de foretrekker blondiner, men da må de også ha store pupper som står av seg selv.

Skrevet

Jeg leste en undersøkelse i cosmo eller woman, der de kom frem til at litt over 50% foretrakk brunetter...

Jeg tror heller ikke det er slik at de foretrekker høye og tynne, det er i hvertfall ikke min erfaring. Jeg liker høye gutter, og de høye jeg har møtt foretrekker lave jenter.

Skrevet

ja, det tror jeg det er noe i :)

jeg vil vel si at som par ligger jeg og kjæresten på samme nivå både mtp utseende og vekt, og jeg synes vi er et veldig flott par ;)

og han foretrekker brunetter by the way...

Skrevet

Passer for oss ihvertfall :-) Og ser det veldig ofte på andre par.

En tok oss for å være i familie (søsken), men vi er strengt tatt ikke SÅ like, he he. Men vi har de samme fargene, og er ganske bra matchet når det gjelder høyde og vekt også :-)

Skrevet

og mener altså at vi nok faller i samme "kategori" utseendemessig...

Skrevet

Ja, det er ihvertfall min personlige erfaring:-)

Selv om motsetninger ofte tiltrekker hverandre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...