Gå til innhold

ultralyd rundt uke 30


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.

tror ikke du får tilbud, men du kan jo bestille time selv eventuelt..

skal selv i uke 34. men det er fordi jeg tror noe er galt, og vil få sjekket dette.. fikk henvisning av legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til spesialist i stedet for vanlig fastlege, pga tidligere spontanaborter, og hun har ultralyd i uke 30-32 som rutine - men det er jo fordi hun er spesialist og har ultralydmaskin på kontoret sitt. Det hun sjekket var vekst - hun målte lårbeinet (som var helt gjennomsnittelig for alderen) og mageomkrets (som var litt under snittet) - og ut fra det beregnet hun en ca. fødselsvekt - de har en slags vektkurve for foster, så siden min baby lå på 25% linjen nå beregner de at hun følger den kurven og vil veie ca. 3250 gram om hun fødes på selve terminen. Så det var jo litt artig å få se, da.

 

Men for normale svangerskap tror jeg dette er ganske unødvendig, med mindre det er noen særlig grunner for bekymring. Egentlig var det vel heller ikke nødvendig for meg - bare at hun har så grei tilgang til ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk tilbud om det,fikk plutselig brev i posten om time...ringte og spurte og da fikk jeg beskjed om at det var vekst kontroll fordi poden var bare 17 uker på ordinær UL. jeg avbestillte den fordi vi skal på 3D og da følte jeg det ikke var nødvendig(fikk UL time samme uke som vi skal på 3D!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 28 og skal tilbake i uke 33. Deretter vet jeg ikke hvor ofte, men det skyldes komplikasjoner og dermed usikkerhet ifht vekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk svar i dag fra sykehuset var en forsnakkelse fra dems side, så får en ekstra ultralyd fordi dem hadde sagt det.. he he blir morro å se babyn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ekstra ul i uke 32 pga alder !! ( Hey, har termin 1 UKE før jeg fyller 38 ;-)

 

Betryggende å bli fulgt ekstra opp da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...