Gå til innhold

Vanvittig frystrert over 2 åringen min.........jeg blir sprø.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datra mi er 26 mnd, 2 år og 2 mnd.

Men herregud for en prøvelse hun er.

Hun trykker på alle knappene, og jeg blir så klar at jeg tror jeg blir sprø.

Weeeh, ueeeeh ueeeeeeeen sutre sutre sutre sutre sutre, syte syte syte.

Det surrer sytelyd ut av den jenta heile tia.

Prøver å aktivisere med togbane, men hun leker jo ikke med det, bare styr.

Prøver store puslespill, men hun bare skal krype oppå og det er jo ikke så å vise henne.

Hun elsker å stå ved vasken på kjøkkenet og holde på med vann og slikt, men selv om hun står der leeeenge, som i går, en time og 10 minmutt, ble det ett helvete når jeg sa det var slutt. Det resulterte i ett raseriutbrudd, og huin låg i 30 minutt å storskreik på golvet............heilt umulig å snakke med.

Jeg kjenner jeg blir sur og irritabel.

Hun er sær og furtete og missfornøyd.

Jeg blir sprø.

Er hun som 2 åringer flest, eller er hun ekstrem sytete, og sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som toåringer flest, vil jeg tro. Jeg har egentlig en veldig snill og grei toåring (ho er to måneder eldre enn din) men den siste uka har vi vert i klinsj ørten ganger. Skriking, hyling og munnbruk (hu er fæl blitt, til å svare!!) og det ender med kjefting og styr.. Her vil hu alt og ingenting, alt ettersom...

Skrevet

Her i huset funker det bedre når vi forbereder snuppa på at vi skal avslutte leken.. Type, vi kan gjøre det en gang til, men da er det siste gangen! Ellers også si at nå er det snart slutt på det du holder på med, og når hun husker feks, teller vi til ti før vi er ferdige.. :o)

Skjønner at det er frustrerende, vi har jente på ca samme alder, og å være mamma har blitt en tålmodighetspøve delux!

Skrevet

du er ikke alene om det,jeg er mamma til tvilling gutter på 2 år og jente på 3 det er helt vanvittig hva de kan finne på.er kjempe lei selv...

så du er ikke alene..:)

Skrevet

Vesla er stort sett veldig grei, men vi hadde en periode hvor hun bare skulle bygge litt til før hun la seg og det ble skrik og hyl. Så jeg fant på å si at nå leker vi til klokka ringer og så rydder vi og legger oss. funker som bare det, Nå ber hun meg sette på klokka. Når den ringer begynner hun å rydde:-)

Hun tester meg en del om dagen siden jeg jobber nå, og hun ser meg mindre:-( Men jeg prøver å unngå å fokusere på den negative oppførselen og heller fokusere på å se henne og alt det positive hun gjør.

Skrevet

Min jente som straks er 2 år er et mareritt for tiden,fælt å si det...=(

Hun er bare sur, sier kun NEEEIIIIII, til ALT. Blir så irritert men gjør mitt beste i å ikke vise henne det.

Hun vil ikke skifte bleie, ikke spise. Går vi ut stikker hun bare av, hyler og bærer seg hvis vi går inn på det inngjerde område, der vil hun ikke være.

Jeg er lei av hele ungen, ingen ting er bra nok.

Jeg er selvsagt utrolig glad i henne men denne oppførselen odelegger hver dag sammen. Jeg er posotiv og blid mot henne men hun er bare sur tilbake, forstår ikke hva jeg gjør galt.

Savner henne som blid baby....

Skrevet

Så deilig at det er flere som har det slik...........

Jeg skulle trille med min 2 åring på bua i sta. HERREGUUUUUD..nekter å sitte i vogna, skal gå sjøl. Og så så treeeeeeeeeig..... Jeg tror jeg får fnatt.

Det er normalt 10 minutt til butikken, og vi brukte to timer og 15 minutt..........

Siste timen bare sutret hun og ville jeg skulle bære ho, ikke holse i vogna, ikke holde i handa, ikke sitte i vogna, Maaammmaaaa, bææææreeeee, mamaaammmmaaaaaa maaaaammmmaaaaaa...................herregud jeg blir GAL.

Dette er en slitsom alder.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...