Gå til innhold

ver so snill og hjep meg:(


Anbefalte innlegg

Skrevet

gjere ein lang historie kort: han eg var gift med og ventet nr 4 med for fra meg for ei anna...var og så vanvittigt masse vondt i tia etterpå!! men no har eg funnet ein fantastik mann...og da kommer min x og nesten tvinger meg til og å inn i forhold til han igjen. seier vi må pga ungane!! og at eg må jo satse på oss...og han legger seg flat for det han gjorde mot meg ...og han veit at eg har fortsatt føleleser for han!! noen råd ??

 

 

 

blir litt anonym no

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

For detførste det eneste du må gjøre for ungene er å sørge for at du har det bra. Vet du at du kommer til å få det mye bedre med han nye enn med ex-en ja så er jo valget enkelt. Det kan nok lønne seg for deg å tenke litt gjennom hva du vil, du sier ikke mye om hvordan det var før han dro, tok han del i stell av barn eller var alt din oppgave? Hva med husarbeid? Vil du kunne klare å tilgi at han stakk når du var gravid? I bunn og grunn så bør du sette deg ned å tenke hva som er best. Men jeg sier det, ikke gå inn i noe forhold p.g.a. ungene, jeg kommer selv fra et slikt hjem hvor mine foreldre holdt sammen p.g.a. meg og gudene skal vite at jeg skulle ønske de aldri hadde gjort det.

Skrevet

Han har gått så langt å gå fra deg for en annen, og nå mener han at dere må bli sammen igjen pga unga?

Sorry men hvor tenkte han på barna når han gikk fra deg pga av en annen da?

 

Hvis du føler at du tvinges inn i et forhold vil du aldri ha det godt i det forholdet. Da er du ikke der fordi du vil.

 

Høres ut som om han fant ut at gresset var ikke grønnere på andre siden av gjerdet og nå angrer han og bruker barna som press for å få deg tilbake. Hvis han elsker deg ville han faktisk ikke gjort det på den måten. Og legger han seg virkelig flat for det han har gjort? Høres ut for meg som at han mener at du bare skal tilgi og ta han tilbake. Og han har vel funnet ut at du har en annen på gang og jeg vet at gutter/mannfolk kan være slik at jeg vil ikke ha deg men ingen andre skal ha deg heller......

(min ex var slik. han var utro og gikk så fra meg for en annen dame. men når han hørte at jeg hadde begynt å date noen prøvde han så godt han kunne å ødelegge for meg. Han mente at jeg skulle sitte der i bakgrunn å savne han slik at hvis han ombestemte seg en dag skulle jeg ta han tilbake. Jeg var helt ferdig mot han etter hva han hadde gjort mot meg da så han kom ingen vei med det.Men det var slitsomt.)

 

Det er heller ikke best for barna at foreldrene bor sammen når de bare gjør det for barnas skyld.

 

Jeg har selv levd med slike foreldre. Var ikke så stor når jeg skjønte at mamma følte seg fanger og det samme gjorde pappa. De kranglet ikke mye men de ungikk hverandre så mye som mulig var aldri snakk om noe kjærlig familie hos oss nei. Jeg er helt sikker på at det hadde vært best for alle parter om de hadde gått fra hverandre. Ville heller ha glade foreldre som hadde litt overskudd til å gjøre ting, en foreldre som aldri orket fordi de brukte så mye energi på å irritere seg over partneren og ungå å måtte være i samme rom.

 

Du må gjøre det som er best for deg det er også best for barna. Elsker du han? Du har følesler for han ja men elsker du han? Vil du klare å stole på han etter hva han har gjort? Og veldig viktig, ønsker du å være i et forhold og bo med han igjen?

Hvis du kan svare ja på de spørsmålene så syntes jeg du skal velge han.

 

Hvis du velger å ikke ta han tilbake og han sier at det er best for barna, så spør han hvor hans omtanke for barna var når han valgte å bryte ut av forholdet.

Han mener det er viktig for barna nå når han vil inn i varmen igjen men det var tydeligvis ikke så viktig med foreldre som bor sammen når han ville ha en annen.

 

Skal love deg at han ikke tenker på barnas beste , bare seg selv. Men de er greie å bruke som pressmiddel da.

 

 

Skrevet

han er nok bare sjalu, og siden han dro fra deg med 4 ungen på vei - så hadde nok ikke jeg tatt ham tilbake, men nå vet jeg jo ikke hvordan dere hadde det før han dro heller da. men det hadde veiet tungt at han bare stakk, og det ikke til hans fordel...

Skrevet

tusen takk for kjempe fine svar...fekk det litt annsleis no:) ...og det er snat....ungene får det ikkje bra visst ikkje eg har det!! og går eg tilbake til han er det feil!! kommer ladri til og klare og stole på han:(

 

tusen takk damer...stooor klem:))

Skrevet

Så utrolig bra at du ikke falt for "trikset" hans.

 

Ikke gå tilbake til han. Om han har vært utro med deg en gang, så er det ikke godt å si at han gjør det igjen.

 

Kjempe fint at du fant en annen :)

Skrevet

Det første jeg tenkte da jeg leste dette var: Han kommer sikkert tilbake for å slippe å betale bidrag. Uten at jeg vet om det er sant i hans tilfelle, men grunnen til at han ville tilbake var _meget_ tynn.

 

Jeg håper iallefall du ikke faller for dette, for hvem vet hva som skjer om 3 måneder, han kan jo finne på å gå fra deg igjen. Barn er aldri fortjent med å ha foreldre som "holder ut med hverandre" kun pga barna.

 

Klem til deg.

Skrevet

takker igjen for svar...har bestemt meg for at eg ikkje går tilbake til x!! har vert alt for masse vondt til og tilgi. så får eg bare ta det som kommer!! ...også satser eg heller på han nye:)) kosli mann og barna liker han kjempe godt!! kjemien satt med ein gong:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...