Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Ser i kjøkkenskapene - der er jo omtrent baaare mine ting... ting jeg har kjøpt, ting jeg har fått - av familie, venner, jobb..... bare noen kjipe ting er hans.... hva med deling da? - får jeg "nesten alt" fordi nesten alt er mitt!!?? Det samme med møbler, arvet nettopp salong av noen venner, - det er jo mitt.... og det spisebordet vil han ikke ha.... han sier faktisk at han ikke vil ha noenting da, så så veldig konfliktfylt tror jeg ikke det blir, men det er akkurat det at jeg får jo halve huset med meg.... hvis han plutselig synes det er noe å krangle på.... men det er jo ting jeg har fått.....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 og en ting til!!!! - FOTOALBUM!!!! Hva med dem!!?? det er jeg som har fremkalt, jeg som har klippet og limt inn i album..... jeg som har gjort alt arbeidet. mesteparten - iallefall de åra med unger, har han digitalt. (årene før fins negativene enda....) også VIDEOOPPTAKENE..... hmmmmmm bilder/film er litt tøkshi - for meg i allefall.. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 hei ! er dere gift eller samboere ? ev hvor lenge ? regelverket er litt forskjellig avh av dette.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Vi fordelte det slik: alt som var hans får han, alt som var mitt får jeg. Fellesgaver deler vi etter hvem som har gitt oss dem...vi har ingen skikkelige felles venner så det han har fått fra sine venner og familie får han, og jeg får tinga vi har fått fra min familie. Alt som er mitt er ting jeg har kjøpt og som jeg hadde fra før...vi har heldigvis kun kjøpt 1 ting felles, og det er en bitteliten kattestatue,- aner ikke hva vi skal gjøre med den. De fleste møblene er mine, men han har fått lov til å låne noen av dem. Ang. f.eks. DVD-spilleren så ga jeg ham den i bursdagsgave...da er jo jeg som har kjøpt den, men siden jeg ga den til ham så er den hans. Bilder har vi kun digitalt, så vi har de samme bildene og videoene. Antar at dere kan få videoene kopiert. Når det kommer til de fysiske fotoalbumene så synes jeg at du skal få dem som du har styra med...for hadde du ikke gjort arbeidet så hadde det jo ikke vært noen album!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Som samboere eier dere jo hver deres ting, dvs den som har hatt det med seg inn i forholdet, fått det eller betalt det undervegs i forholdet eier tingen. Etter hva du skriver over skulle således mye være ditt... Vet ikke om dere eier bolig sammen ? I så fåll må dere se på hva som står på papirene samt hvem som har betalt hva. Desverre "brenner" mange kvinner seg på dette ved at de betaler mat og klær til ungene fra sin lønn mens han betaler boliglån og innkjøp av større ting som møbler etc... rent juridisk eier da han bolig/møbler mens hennes er forbrukt undervegs ved et ev brudd.. Når det gjelder bilder etc kan dere kanskje spleise på et sett til på det som han ønsker kopi av siden du har laget albumene ?? ev gjøre en deal om at ungene får disse når de blir store og du oppbevarer dem undervegs ? Deling er en balansegang... husk at du skal samarbeide med denne mannen leeenge... men at om du gir unødvendig mye ved dørene uten å behøve det kan du også bli bitter... forsøk gjøre det ryddig og tenk på at det du nå tar med deg er starten til det nye livet for deg og ungen.. dere kommer til å trenge en del dere også... Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå