Gå til innhold

Grøt på morgen eller kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som anbefaler å gi grøt på morgenen i tilvenningsfasen, i tilfelle magevondt. Men etterhvert som man øker, så vil jo babyen bare ha mer og mer. Til slutt er man oppe i full porsjon. Hvis han da har vent seg til å få grøt på morgenen, ser jeg for meg litt trøbbel med å vente helt til kvelden med å gi når man er oppe i full porsjon. (er det ikke vanlig at man gir grøtmåltid på kvelden først, også på morgenen når man innfører neste måltid?) Hva har dere gjort?

Altså: -hvis dere venner de til grøten litt etter litt på morgenen, hvordan får dere det da til på kvelden? Har dere begynt med grøtmåltid på dagen, og heller innført det på kvelden etterhvert?

- er en porsjon (i følge pakninga) nok til et måltid, eller vil babyen ha mer? Jeg har nemlig en glupsk baby som spiser ca 270ml mme til hvert måltid, og til frokost runder han hvertfall 300, om ikke 400ml.. Noen som gir mer enn en porsjon pr måltid, eller bare "fyller dere på " med melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan sover han om natta da??

min sover kjempefint så fikk beskjed om å gi grøt på dagen for å ikke tulle til nattesøvnen. (så gir sånn i fire-tida vi)

Det var myyyye melk pr. måltid! Hva med å mate litt oftere?? Mate før han er sulten slik at det ikke blir 400 på ett måltid - hørtes mye ut.

Så du kan gi midt på dagen - da blir det vel som en middag kanskje =)

Skrevet

Lillesnutta her fikk grøt i 12-tiden og rundt 19 i begynnelsen.

Hvis han drikker 400 ml mme til frokost, så hadde jeg heller gitt et måltid med grøt!

Etter en porsjon med grøt, så får hun tilbud om litt frukt. Etter dette får hun pupp. Som oftest vil hun ikke ha full porsjon.

Skrevet

Jeg ga knerten grøt på morgenen først. Etterhvert som jeg så han ble vant med dette, begynte jeg litt etter litt med grøt på kvelden også.

Dagene deretter økte jeg porsjonene ved morgenen og kvelden til jeg nådde en hel porsjon/til han selv ikke ville ha mer.

Alt er mulig bare man gjør det gradvis.

Skrevet

Glemte forresten å si at han er 4,5 mnd..Han sovner kl 18, og sover til 7-8tia på morgenen. Noen ganger våkner han på kvelden, i 22 tia for litt mat, også sovner han igjen. Det er veldig 50-50, om han sover natta gjennom eller våkner for et måltid. Men han sover mye. Så det går jo mange timer uten mat, og derfor spiser han heavy mye på morran.. Han spiser ofte på dagtid også, går sjeldent mer enn 3 timer mellom måltidene, det er vel heller 2-2,5 timer mellom. Dessuten har han spist rundt 250-270 ml pr måltid siden jul, så det er i grunn ikke så mye å gjøre noe med. Han er tydelig klar for grøt:)

Skrevet

Hvor gammel er hun? Åssen frukt ga du henne? Ga du frukt, eller fruktmos? Gutten min er bare 4,5 mnd, så jeg har jo ikke akkurat gitt han masse å velge i ennå;) Men han får litt sviskemos da, og det er kjempestas. Må gi det, ellers får han ikke ut avføring.

Takk for svaret ditt, tror jeg skal følge det jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...