Gå til innhold

Uff, blir så lei meg:( Andre som har sambo som er slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om hver gang vi skal møte min familie, er det bare stress og ork for han. Broren min kom ned fra trøndelag i går, og idag ringte de og lurte på om vi ville komme til en annen søster av meg(de skulle egentlig komme til oss) Flott tenktr jeg, da slipper vi å styre og stelle her hjemme(jeg er en uke over termin) Så jeg takket ja til det!

Det var tydeligvis et stort problem for sambo, hvorfor i all verden skulle vi dra dit når de kunne komme hit,( de bor bare en halvtime unna, og de kommer og henter oss) Altså, ikke noe stress for han mer enn nødvendig. Han kan heller ikke skylde på at han er sliten pga jobb, for han studerer via brevskole, og er ganske så sløv!! Såvidt han får noe gjort i løpet av uka!

Hvordan skal jeg ta dette opp på en fin måte? Det sårer meg veldig. han har jo aldri hilst på broren min, og broren min gleder seg. Nå er jeg redd det blir sur stemning.

Jeg har prøvd å si ifra før, men det har bare endt opp i store krangler der han vinner med å si" nå blir jeg i allefall ikke med, nå kan du dra alene" Så slipper han unna! Fader altså!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjedelig da..

Kan du ikke si noe sånt som "så deilig, da slipper vi å rydde og styre her.. så kan vi bare gå når vi føler for det" eller noe. Si at det sårer deg, kanskje han trenger å høre det?

Jeg har heldigvis en super flott samboer sånt. Når vi drar til min hjemby blir han med på å treffe alt av familie og venner.. stakkares blir ofte sittende og radle med meg og mange andre jenter, hihi, men det kommer aldri en klage ut av munnen hans. Går ut ifra at du er med til hans familie osv og.. trekk det frem. Det skal da absolutt ikke være sånn at det er ubehagelig å få sin egen familie på besøk!

Lykke til :)

Skrevet

Du kan jo vente med å ta det opp til dere har vært der,

så vinner han ikke denne gangen i alle fall.

Viktig å forklare hvorfor det er viktig for deg å ha kontakt med disse menneskene.

Min samboer er ikke så veldig begeistra for min familie heller,

men så har vi hatt ganske forskjellige forhold til våre egne familier under oppveksten.

Tror han har akseptert at han må forholde seg til de nå,

rett og slett fordi jeg er glad i menneskene.

Så hjelper det litt på for hans del at min familie bor langt unna og vi ikke ser de så ofte :-P

Skrevet

Jeg sa det, at da slipper jo vi å styre her. Jeg er tross alt en uke over termin, og sliten. Men det går inn det ene øret og ut det andre.

Nei, det skal ikke være slik at det er ubehagelig å få besøk av sin egen familie, eller besøke de, og det er derfor det gjør meg så vondt, at han er så negativ!! Han har lurt seg unna mange ganger før, med at han føler seg ikke bra, blabla. Og jeg må da unnskylde overfor min familie at han ikke kommer. Det er ikke mye artig.

Jeg har sagt at det sårer meg, men vi kommer aldri noen vei med det.

Jeg har også sagt at jeg er gladelig med til hans familie, men da sier han bare at det er helt valgfritt, at det trenger jeg ikke hvis jeg ikke vil selv. Jeg vil jo ikke tvinge han med heller, men jeg synes det er litt frekt å ikke bli med på sånne ting. Iallefall når det kanskje er snakk om en gang i mnd vi møter familien.

Skrevet

...Og jeg må også legge til at familien min er kjempesnille mot han. Faen meg mer enn han fortjener. GUBBE!

HI

Skrevet

Hmm, spør om hvorfor han er så negativ mot de da? Si at det betyr jo mye for deg og skal forholdet fungere over lengre tid, må dere jo kunne ha et normalt forhold til familien din! Og hans for den del.. Hvordan er han mot sin egen da?

Skrevet

Han har tendenser der og.. Men ikke like ille.

Han har faktisk ikke sagt mer idag, om at vi skal dra, så det er jo fint!

Ja, nå blir vi jo en familie, så han MÅ bare finne seg i å besøke min slekt iblandt.

Skrevet

Uff, jeg føler med deg. Det høres ut som eksen min, men han nektet til og med å snakke med de fleste i familien min når de kom på besøk til oss... Helst satte han seg ved pc'en, og der ble han til de gikk. De måtte gå inn på datarommet for i det hele tatt å se han.

Men når det er sagt så tror jeg nok samboeren din bare ble litt oppgitt fordi han plutselig måtte forandre planer, det er jo typisk mannfolk - det tar litt tid for dem å omstille hodet ;) Du kan jo legge det frem slik du gjør her, du takket ja rett og slett fordi du har en uke til termin og da slipper å ordne til hjemme. Det bør han jo forstå, også får du bare si at nå har broren din gledet seg så lenge og at det blir enklere for han å bli med enn å ordne til hjemme hos dere.

Lykke til :) Det virker sikkert vanskeligere enn det er. Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...