Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Hvor har det blitt av den ALLTID smilende og fornøyde jenta vår?? Hun er nå 15 mnd. og hun har forandret seg totalt! Fra å være blid og glad til å være sutrete, sinna, skriker og bråker. Er det noen som kan fortelle oss hvordan vi bør håndtere dette? Regner med at hun nå får flere og flere egne meninger og er redd at denne sutringa og sinnet kan bli en ond sirkel. Det er helt utrolig hvordan hun har forandret seg den siste tiden:o( Håper det er noen flinke mammaer eller pappaer der ute som kan hjelpe oss!
Tanja-oktober og november barn Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Heisann! Vi har det på akkurat samme måte desverre. JEg trur det bare er en Periode de må igjennom. Er veldig slitsomt. Jenta mi på 16mnd hiver seg rundt å slår og hyler når hun ikke får viljen sin osv. Jeg har begynt med å først si at "nei det får du ikke lov til" men hun fortsetter, da lar jeg henne bare skrike seg ferdig. Så kommer hun gjerne bort til meg å vil ha kos å da roer hun seg. MEn lillemor har begynt med å våkne om natten 1 gnag å skrike å hyle og slå å være helt apekatt, begynte samtidig som med trass greine. Vi har prøvd å la henne skrike fra seg men hun skrek i en halv time uten stopp å da løftet jeg henne opp å tok henne med inn til oss. Jeg har ikke noe i mot å ha henne inne hos oss, jeg trur som sagt det bare er en periode. Ho blir mye fortere sutrete og sur nå enn før, men prøver å avlede å gjøre de tingene jeg vet hun liker ekstra godt! så fort noe ikke går hennes vei er det i gang, vi må bare ikke gi etter. Noen ganger må de få viljen sin mener jeg men viktig å være konsekvent! Lykke til! Fortell meg hvordan det går videre.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Tusen takk for svar:) Høres ut som at vi har det ganske likt. Godt å høre at andre har det på samme måten;o) Ja, vi må vel bare leve med det en periode, hadde vel vært rart hvis hun skulle smile hele livet også. Tusen takk for råd (Vi tenker nok ganske likt, vi to! Lykke til videre til dere også!
hårsår Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Takk og lov for at du tar opp dette! Jeg har ikke skjønt noen ting av jenta vår. Trodde det var noe vi gjorde galt! Jenta vår har vært ei solstråle siden første dag hun så verdens lys, nå i det siste har hun vært en pest og plage. Hun skifter fra å være i godt humør til å vrenge seg i en bue og hylskrike! Blir helt matt, og skjønner ikke dritten av hva jeg skal gjøre, for jeg vet ikke hva som plager henne. Ser bare til at hun har fått nok mat og drikke, bleie o.l så jeg vet at det ikke er det, så får hun bare trasse ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå