Gå til innhold

Skal ha nytt bilsete, fremovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått med meg at det er mye diskusjoner om dette, men jeg har ikke interessert meg såpass at jeg har giddet å lese så mye. Men har forstått det slik at barn bør sitte bakovervendt. Men de fremovervendte setene er jo mye billigere. Må innrømme at det frister veldig da, hvertfall siden vi har dårlig råd. Noen som har babyen sin fremovervendt her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo bare tenke over hvilken pris du er villig til å betale for ditt barns sikkerhet igrunnen. Bakovervendt er mange ganger sikrere for barnet ditt enn fremovervendt og jo mindre og eldre bil en har jo viktigere er det å sikre med et bra sete. Vi valgte å heller knipe litt inn på anre ting og sparte til et skikkelig bakovervendt når vi skulle ha det (hadde svært trang økonomi akkurat da), men dere må jo velge slik dere vil så klart. Vil anbefale deg å ta en titt på TryggTrafikk sine sider før du bestemmer deg, der kan du se både videoer og tall over hvor mye sikrerebakovervendt er enn fremovervendt.

Skrevet

Har ikke du råd til å passe på at barnet ditt er trygt, har du ikke råd til å ha barn!!!

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Hvis du har baby på under ett år, vil jeg anbefale å kjøpe ett som kan stå begge veier. Ja, det er dyrt, men du kan bruke det veldig lenge.

Vi har to barn. Storebror på snart to og lillesøster på to mnd. Da vi skulle ha nr to, måtte vi ha et sete til slik at pappaen kan levere/hente storebror i barnehagen av og til med den andre bilen vår. Den har bare to dører og er ganske liten, så vi måtte ha framovervendt sete til han. I den bilen vi vanligvis bruker har vi bakovervendt. Dette skal vi bruke litt til, men det begynner allerede å bli trangt. Bruker det så lenge det er ok for storebror å sitte sånn. Da er sikker lillesøster så stor at hun kan overta det.

Er ikke hysterisk, men på baby, ville jeg valgt bakovervendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...