Redhead Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Da er det ingen tvil, det er her inne jeg hører hjemme... TR (den hurpa!) meldte sin ankomst på fredag, så nå går jeg inn i min 4. pp. Jeg testet positivt lørdag for en uke siden, men negativt 4 dager etter og på fredag før TR kom. Utfra det jeg har lest på nettet og det jeg har hørt fra andre her inne, antar jeg at det betyr at jeg har hatt en kjemisk graviditet. Uansett, det er jo ikke noe mer å tenkte på, for nå er TR her for fult... Har blødd litt mer enn jeg pleier, og har hatt litt kraftigere menssmerter enn vanlig, men det er kanskje naturlig hvis man har hatt en kjemisk graviditet? Ikke vet jeg... Uansett, nå er det bare å gå inn i en ny prøveperiode med ny giv og optimistiske tanker... Jeg prøver å fokusere på det positive, og tenker at hvis det stemmer at det var et befruktet egg som streifet livmoren min, så vet jeg hvert fall at jeg har eggløsning, og at samboeren sine svømmere klarer å nå egget... Det høres sikkert tåpelig ut, men det er jo slike ting man bekymrer seg litt for når man prøver å lage baby...
Caity<3 Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hei hei! Nei det høres ikke tåpelig ut. Man bekymrer seg jo for ALT, og prøver deretter å finne trøst i enhver liten ting.Du må holde deg possitiv. Synd at det ikke festet seg. huff, det er så mye som skal klaffe. Har hatt en liknende opplevelse selv tidligere. da sluttet jeg rett og slett ikke å blø, og dro følgelig til legen, men han kaldte det en SA selv om det bare var en dag på overtid. Men det ga seg til slutt, etter en ca to uker, så det er nok helt naturlig. Håper det klaffer neste gang for deg. Lykke til!
Redhead Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Takk for oppmuntring! Godt at du ikke synes det høres tåpelig ut... Det bare føles sånn av og til når man grubler og tenker og bekymrer seg for ting som sikkert er helt unødvendig... Som du sier - vi må være positive! Håper jeg slipper å blø i to uker da... Det hørtes forferdelig lenge ut... Må ha vært utrolig slitsomt? Ble syklusen din forstyrret etter dette, eller var den som normal igjen med en gang? Masse lykke til til deg og!
Caity<3 Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Når det endelig ga seg så var det rett på normalt. tror kroppen bare trengte litt ekstra tid på å rense seg. Jeg syns liksom man blir mer og mer bekymret jo mer man leser, og gjør seg kjent med ting jeg. Det er jo så (forbannet) mye som skal klaffe. hehe. så vi får slutte å bekymre oss, og glede oss over prøvingen istedet;-) Men det går nok bra skal du se...leste forresten at om kroppen hadde en "mislykket" graviditet, så var den på en måte ekstra klar for å klare det neste gang den fikk et befruktet egg! Så det er jo oppmunterende.
TusseMor07&09&14 Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Huff da Redhead:o( Det var skikkelig trist! Sånne kjemiske graviditeter er noe skikkelig herk... Jeg skal iallefall aldri teste før IKM igjen! Jeg blør også mer enn vanlig nå, men har ikke hatt noe særlig vondere. Men jeg har en del mensensmerter fra før av, så det er litt vanskelig å vite. Vi får det nok til i neste pp! Godt du klarer å se det positive i det:o) Tror man kommer langt med det jeg... selvom det ikke alltid er like enkelt... Masse lykke til Redhead! krysser fingre for at det er din tur neste gang!
Redhead Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Ja, det er noe herk! Men vi får håpe det stemmer at kroppen er ekstra klar til at spiren skal feste seg i ppen etter en slik kjemisk graviditet! Håper det klaffer for oss denne pp! Når det gjelder testing før IKM er jeg helt enig med deg TusseMor- det skal jeg ikke gjøre igjen! Helt unødvendig å utsette seg selv for det vi nå nettopp har gått igjennom. Skal love deg at det var mange håp, drømmer og planer som ble skapt de fire dagene jeg trodde jeg var gravid. Og som gikk i knas da jeg stod der med negativ test onsdag. Så da får man heller sette tolmodigheten på prøve å vente til etter IKM med å teste. Så håper jeg vi slår følge over til 1. trimester om en fire ukers tid!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Hei Redhead:-) Husk at du er super fruktbar etter en kjemisk graviditet, så det er ikke bare negativt.-) Slik ser jeg på det etter min opplevelse forrige mnd som er ganske identisk med din..Jeg har IKM om 5 dager, og har en god del symptomer, så jeg håper det har klaffet. Skjønner godt at du vil vente med å teste til IKM neste gang..jeg klarer ikke det, vil også fange opp hvis jeg har flere kjemiske graviditeter..Produserer litt tidlig HCG så jeg tok første testen i dag, der fikk jeg opp noe svakt som forsvant ganske kjapt..håper det er et forvarsel..så nå skal jeg teste annenhver dag frem mot IKM. Utrolig hvor godt en blir kjent med kroppen sin i slike prøveperioder:-) Masse lykke til, og husk å være aktiv denne pp;-)
Lemonia Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville bare si at jeg er veldig uenig i det å ikke ville vite om man har hatt kjemiske eller ikke. Tenk dere at det går mange måneder til uten at dere har blitt gravide. Det er kjempeforskjell på å vite at 3-4 av disse månedene var det en kjemisk og det å ikke vite noe som helst og lure på om det er manglende EL, dårlig sædkvalitet eller hva det måtte være som gjør at dere ikke blir gravide. Har dere mange kjemiske kan det tyde på progesteronmangel, da er det plutselig mye lettere for legen å vite hvor han skal begynne i utredning. Kanskje holder det da med noen blodprøver og så rett på progesterontilskudd. Å ha noe konkret å slå i bordet med er absolutt nyttig i forhold til å ikke ha hatt peiling på hva som har skjedd de siste månedene. Man kan aldri vite _for_ mye om hva som skjer med kroppen deres, kunnskap er makt rett og slett. Det er veldig skuffende å ha kjemiske, jeg vet for jeg har hatt det selv, men det er mye bedre å vite og kunne bruke det til noe enn å late som om alt er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå