Gå til innhold

Hvordan endte ammingen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var til HS sist for noen dager sidenog forklarte at jeg var fortvilet fordi mini nekter å ta puppen mer så svarte hun at det faktisk er den mest vanlige og naturlige måten å avslutte amming på, at barnet selv sier stopp. Bare lurer på om dette stemmer for dere? Og hver gamle var de?

Med mine tre så var eldstemann 8,5 mnd og blånektet pupp. Mellomste var ca 11 mnd og jeg måtte bort noen dager så da ble det bare slik, hadde uansett sluttet rundt 12 mnd. Og nå mini som bare er 8 mnd. Synes det er rart, og litt dumt, at han ikke vil mer så tidlig men lite å gjøre med det da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr 1 kuttet hun puppen etter en operasjon jeg hadde da hun var 5 mnd, ble vant til flaska og foretrakk den. Nr 2 kuttet av seg selv da hun var 6 mnd, syns det var trist....

Skrevet

Med minstemann endte det vel egentlig med at det var tomt. Han fikk da pupp morgen og kveld, så bare kveld også tror jeg egentlig ikke at det kom noe særlig ut av den heller.... Da var han 11, nesten 12 mnd. Men han hadde fått kombinert flaske og pupp siden han var 2 mnd.

Skrevet

De har plutselig slutta selv, etter jeg fikk første mens, eldste var 7mnd, nr 2 var nesten 10mnd og minsta var nesten 7mnd, skulle gjerne ammet mye lengre, men går det ikke så går det ikke Rpøvde alt pumping og gi med flaske, gikk ikke lell og jeg sleit med å få ut noe melk i det hele tatt med pumpa... Men helesøster sa, viktigst det første halvåret, og vil de ikke etter det så kan man gi seg med god samvittighet, skulle ikke ta det som noe nederlag, men jeg gråt endel og følte meg misslyke som mor en stund. Jeg er sånn som gjerne skulle ha ammet til de var 1- 1/2år jeg...misunner de som får til det.

Skrevet

jeg venter på at småen skal si hade til puppen, men han vil ikke. han blir tvert i mot mer og mer glad i den.. :/

ikke får jeg til og tvinge han heller. det føles så feil.

jaja han er jo "bare" 15 måneder så det er enda håp.. hehe

Skrevet

9 mnd beit ho meg i puppen så eg kvapp til. Etter det nekta ho å ta meir. Stakkar.... eg hadde skremt ho. Med første endte det etter 3 mnd, melka var borte.

Skrevet

Her ble det bare slutt på melka... Men det var heller ingen protster fra snuppa da hun ikke ble lagt til lenger, de siste gangene så kom det vel ikke ut noe allikevel.

Skrevet

Hun begynte å nekte når hun var 6 mnd, men prøvde helt til hun var 8 mnd, da ble det helt slutt.

Skrevet

Begge mine har sluttet selv, eldste ville ikke ha mer pupp da han var 6 mnd. Yngste har nett sluttet, han er nå 8,5 mnd. Skjønner ikke hvorfor, men det er helt greit. Jeg ble litt bekymret for at yngste skal få få lite melk, men det var ikke noe problem sa helsesøster... Yngste vil nemlig ikke ha mme heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...