madame Mim Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 finns det noe mere irriterende en brødskiver som ryr helt sund? noen som veit hvorfor det blir slik?
mamma sin kompis Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Du, det der har jeg erfart en gang for mye...veldig irriterende. Prøvd alt.Selv om deigen har hvert knall bra, så nei. Elting skal vist være tingen, men herregud, kan jo ikke elte iall evighet heller. Men nå har jeg ei oppskrift som er bombe sikker: Deler den gledelig med deg... Yoghurt brød 50g gjær 4 dl vann 1 yoghurt naturell - stor boks 2 dl sammalt hvete grov 3 dl sammalt rug fin 1 dl havregryn 1 dl sammalthvete fin 2 ts salt ca. 1 l hvetemel Blander alt det tørre, blander yoghurt med varmt vann fra kranen. 1. hev - dobbel ELT GODT 2.hev - 30 min 225, nederst, 30 min ( spørs med stekovnen din da, om du skal ha den nederst, min blir det nest nederst Bruker å doble oppskriften slik at det blir 3 store brød i smurt langpanne istede for 2 små Husk å ikke doble gjæra. der tar du en og en halv pakke Dette skal bli fast og fine brød Og saftig og god!! Bruker å ha i litt linfrø til forandring.
madame Mim Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 åååå tusen takk nå ble jeg glad, disse skal jeg prøve=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå