Gå til innhold

Er dette utroskap???? Mannen har gjort noe dumt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

skrevet et lignende innlegg før, men ikke her på skravle..

Jeg fant ut forje torsdag at mannen han skrevet med en på facebook... Skikkelig flørting.... som lange kyss i halsgropen osv... Jeg skrev ut alt på printeren og dro rett opp på jobben til han og dro til han så det sang.. Ut i fra hva jeg leste har han truffet henne på byen og kysset henne... men han sier det var på kinnet..

Han sier alt bare var ment som en spøk, og han sier han ikke har hatt noe kjærlighetsforhold til henne... Det var bare uskyldig tull og flørting..

Jeg vet ikke hva jeg skal tro.. Har mistet all tillit..

Han er veldig lei seg, og vil gjøre alt for at vi skal kunne fortsette.. Han har slettet facebook profilen, og er villig til å gi opp alt annet for familien sin.. (men som jeg sier, det burde han ha tenkt på før han begynte å skrive meg henne)

Han sier han skjønner nå at det var dumt.. Men tror ikke han ser på det som like ille som meg... og det plager meg.. Hvordan skal jeg klare å glemme det jeg har lest...

Det gjør så vondt innvendig, at jeg vet ikke hva jeg skal si..

Tørr jeg gi han en ny sjanse.... Er jo glad i han, men hater han for det han har gjort

Føles som jeg har et hull i både hjerte og magen...

Ble kjempelei meg, og skjønte da at jeg ikke ville miste han... har vært mye annet tull også før dette,ang økonomi... så jeg hadde vært inne på tanken om det var denne mannen jeg ville leve sammen med..

vi var ute og spiste middag tidligere i uken og fikk snakket mye sammen... men nå kommer denne tanken snikende igjen.. er han den rett for meg?? det er over 10 års aldersforskjell, og jeg føler han bare er gammel, mens jeg er ung..

Synes det er så vanskelig, i høst planla vi et barn til, men takk gud for at jeg ikke ble gravid... Jeg tørr ikke å få flere barn med han, også usikker på om jeg vil det..??!!

Så er det kiropraktoren min da, går jevnlig til han pga ryggen, han er yngre enn min mann, og jeg har lissom betatt av han, men lett og bli betatt av andre når alt går dritt hjemme kanskje.. Legger ikke så mye i dette.. Men synes det er "spennende" hver gang jeg skal dit..

Igår var jeg alene hjemme, mens mannen jobbet.. og alt jeg det jeg leste fra samtalene deres kommer jo frem hele tiden.. klarer ikke få det ut av hode:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg hadde det vært utroskap. Men dum som jeg er hadde jeg tilgitt han.

Han høres akk ut som min mann :(

Skrevet

jeg føler jo også det på en måte at det er utroskap, de har skrevet om sånne ting som kjærester skriver om.. ting som vi har delt, har han nå da lissom dlet med en annen.. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få det ut av hode mitt..

Skrevet

HI du har PM

Skrevet

Høres ut som han kansje var inne på tanken på utroskap i hvertfall, men at han ike gjorde det alikevel. Folk gjør feil, og er du så mye bedre siden du har "hete" følelser for kiropraktoren?

Men er det sånn at du føler mer negatvt enn positivt i forhold til ham så bør du vurdere forholdet rett og slett. Ikke alle kan leve sammen livet ut. Aldersforskjell er ikke alltid så enkelt det heller..og jeg har fostått det sånn at dere har andre problemer også, bla at han er rotete økonomisk osv, og det skaper vel endel irritasjon g problemer for deg også...økonomisk rot og uenighet ødelegger mange forhold..

Skrevet

Er ganske klar i sånne ting, når det kommer til utroskap - har aldri i livet godtatt det rett å slett. Hadde dratt på dagen jeg, og ihvertfall vist du tviler om han er den rette.

Har hvert igjennom det samme som deg, om han er den rette, og i samme situasjon hvert betatt av en annen. Men han har aldri hvert utro, så jeg er her enda. Vi har snakket ut om det, og han er faktisk den rette for meg. Et forhold har oppturer og nedturer, men vi er kommet for å bli sammen :) vi venter nå oxo nr.2 og alt er bare vell stand.

Tror jeg tvilte på han pga at jeg var betatt av en annen. Men det gikk over.

Men utroskap - det avskyr jeg rett å slett....så hadde han hvert det hadde jeg dratt på dagen...en gang utro alltid utro :)

Skrevet

hete følelser vil jeg vil ikke akkurat kalle det... men snill og god.... ja, det er han..:)

Forskjellen på meg og mannen min er at han har gått steget lenger enn meg, det ville jeg ikke gjort..

Skrevet

Men tror nok jeg er litt feig, tørr jeg gå..?? Vil jeg klare meg økonomisk...?? Hvordan gå frem om man blir alene, med tanke på penger osv... Jeg har jo ikke peiling i havet.. Kan man få en rådgivningstime på nav, hva man har krav på osv??

Skrevet

Mener ikke en klem eller kyss på kinnet er utroskap, men det de har holdt på med bak din rygg senere er det!!

Og økonomi! jo, min er en vims når det gjelder penger, så her er det jeg som styrer hans og min konto. Og han får høre vist han har slurvet vekk pengene på skit....han kan ikke tenke når han er ute å handler skjønner du. Blir 80 % bare søppel når han handler. Jaja, men det har vi ordnet opp i. Kan si det slik at han får ukelønn når hans kal no :) hehe, men han synes det er greit, for han vet han ikke kan styre seg.

Skrevet

økonomien styrer jeg også forsovit... huset er mitt, bilen er min... jeg betaler alle regninger osv... Men han har mye gammel gjeld, som bare er surr, og trekker helt vilt av lønninnga si.. han har ikke oversikt hva alt er engang.. jeg sier han må ta tak i dette, men det blir bare med snakket fra hans side.. Dette er ting som ikke jeg kan få gjort noe med, bortsett fra å sparke han i ræva og mase på han at han må få sjekket ut dette..

Skrevet

ja, hør me NAV om du velger å gå. De hjelper deg. Du har krav på overgangsstønad. Og barnetrygden blir høyere.

Om du kjenner inni deg at du ikke orker mer med han, så ikke la spmom økonomi stoppe deg.

Men tenk nøye gjenom det før du evt går. (hvor gammelt er barnet deres?)

Jeg er i tvil om hva jeg villegjort. Tillliten hadde jo vært på bunn, men om han virkelig hadde skjerpet seg, og vist at han angret, så kanskje jeg ville forsøkt.

Ikke forhaste deg.

HUff, tenker på deg.... Klem

Skrevet

barnet vårt er 2 år, og jeg tenker jo veldig på hvordan det evnt hadde vært for xx og vokse opp med skilt mamma og pappa, synes det er så trist:( Ingen i familiene våres er skilt, og da føler jeg meg bare så mislykket... hva vil alle si osv... Uff, ikke lett dette..

Skrevet

Det jeg leser ut fra hva du skriver er at dere begge er litt utenfor rammen av å være 100% trofast om man skal kategorisere. Han har latt det gå så langt at han har møtt henne fysisk for å teste ut spenningen mellom dem. Men du er jo ikke helt uskyldig selv siden du er betatt av kiropraktoren din og synes det er spennende hver gang du skal dit......

Så i utgangspunktet stiller dere ganske likt i mitt hode.

Nå er jeg nok kanskje litt eldre enn gjennomsnittet her inne og har en litt høyere toleransegrense for hva som er utroskap eller ei. Jeg vet også av egen erfaring at det skal mye til å gå gjennom et langt liv uten å bli betatt av andre mennesker.

Det som utgjør forskjellene er jo hvor langt man lar denne betattheten gå....Mange blir småforelsket og betatt av andre uten å gjøre noe mer med det enn å kjenne på denne spenningsfølelsen, for så at den går over av seg selv etterhvert. Mens andre ikke klarer å la det stoppe der, men må teste gresset på den andre siden.

Så i utgangspunktet så er dere begge på betatt-stadiet ser det ut som i mine øyne......så må dere finne ut om dere er villige til å la forholdet gå rett vest pga denne spenningen.....hvilket jeg håper dere ikke gjør.

Men det kreves mye jobbing og mye tillit for å gå videre i forhold som har fått seg en knekk i tilliten........Men husk også, at det kreves to for å danse tango;-))

Og har dere barn sammen så er det jo verdt å gi en sjanse!

Skrevet

Uff.. dette var trist å lese da.. Jeg har heldigvis ikke opplevd noe lignende men jeg tenker jo automatisk at "en gang-alltid" og at dette anntakelig bare fører til at han vil være enda mer forsiktig neste gang!

Ikke vær så redd for å kaste han ut. Dette fixer du fint! Er mange før deg som har overlevd det! Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

Du skal ikke tenke på at andre i familien ikke er skilt. De har sitt liv, og du har ditt. Det beste for barnet ditt, er å ha lykkelige foreldre. Foreldre som er trygge og som ikke krangler så busta fyker.

Du er ikke mislykket! Du vil det beste for deg selv og barnet ditt. Enten du velger å satse, eller velger å gå.

Men som sagt, ikke forhaste deg. Tenk nøye gjennom det.

Skrevet

Vært igjennom det samme som deg ... prøv å ring familievernkontoret, rådgivningstjeneste der.

Det hjalp for oss. Ble mye latter, tårer og ikke minst hyling og skriking til hverandre, men det var verdt det. Han har innsett hva han nesten mistet nå!

Lykke til!

Send meg gjerne PM om du lurer på noe :)

Skrevet

Helt likt?!

De fleste opplever å få følelser/bli betatt av en annen gjennom et langt ekteskap. ALt handler jo om hva man gjør med de følelsene.

Synes det blir helt feil å likestille dem i dette tilfellet.

Til HI: det er så mange ting som skurrer i forholdet, ser det ut som, så du må se på helheten og føle på hva du orker å leve med. Husk på at du fortjener å være lykkelig. Hva innebærer det for deg?

Skrevet

Og vil bare si at dersom du velger å bli, be om en fullmakt fra ham så du kan ta tak i disse regningene hans.

Da står du fritt til å få informasjon om hva de er etc, og dersom han inkluderer det i fullmakten, gjøre avtaler for ham også.

Skrevet

Jeg synes det stiller ganske likt av den enkle grunn at HI går til denne kiropraktoren med en spenning fordi hun finner ham attraktiv. Hadde hun vært 100% straight så hadde hun kanskje bestilt time hos en annen......

Man kan være "utro" på mange måter........uten at jeg vil kategorisere noen av dem som utro.

Og jeg er enig i at det er mye som skurrer i forholdet, og det er nok også derfor begge finner spenningen utenfor...............helt klassisk.

Det kreves som sagt to til for å danse tango.......en sak har alltid to sider:-)

Jeg synes det lett blir til at mange kaster seg på "kast ham ut bølgen - han er en drittsekk" her inne og synes det er enkle løsninger og mangel på evnen til kommunikasjon..........men som sagt, jeg er nok over gjennomsnittet aldersmessig og det slår nok ut i tankegangen.....

Skrevet

Jeg synes jo ikke det er noe enkel løsning å kaste han ut da....

Skrevet

dessuten kan jeg ikke få valgt en annen kiropraktor, dette er en forsikringssak gjennom jobben, som blir dekket.. og dette forsikringsselskapet har sin "egen" kiropraktor de bruker... Jeg legger som sagt ikke noe alvorlig i dette, selvom jeg synes han er kjekk...

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du gidder unnskylde deg overfor meg vedr denne kiropraktoren du går til;-)

Men som sagt, det virker som om det er mye i forholdet deres som skurrer. Økonomi er jo en kjent årsak til at hestene bites og bør tas på alvor. Samtidig er respekt for den andre et viktig stikkord.......Synes parterapi eller samlivsterapi i en eller annen form høres ut som en god start for dere begge. Det er ikke lett å skulle rydde opp i et skakkjørt forhold - helt på egen hånd.

Håper dere ønsker å ta tak og får det til å lykkes på en eller annen måte:-)

Skrevet

Takk for det... tror nok familierådgivning er tingen her ha:)

prøver ikke å unnskylde meg ang kirop., men tror kanskje dere tror det er mer alvorlig enn hva jeg legger i det selv..

takk for svar uansett... mulig jeg trenger et spark eller to i rompa jeg også:)

Skrevet

Så klart du trenger et lite tupp bak du også:-)

Det har lett for å bli lagt alt ansvar på den ene parten når den parten har konkret "dummet seg ut". Og da er det også lett å gå inn i offer-rollen. Men det skal jeg si deg;-) At å være i offer-rollen er det MINST sexy og sjarmerende et menneske kan utsette seg selv for:-) Det er bare patetisk og tegn på total ansvarsfraskrivelse for eget liv.

Så ring og bestill time - gi det nye livet deres en sjanse. Enten så går dere veien sammen fremover, eller dere kan legge grunnlaget for et godt samarbeid og respekt uansett hvordan det ender.

For garantikort i lomma har ingen av oss - uansett hvor lykkelige vi skulle føle oss;-)

Skrevet

For meg hadde det vært det ja... det er jo et tillitsbrudd, og på en måte et svik. Dere må visst snakke litt sammen... noe dere kanskje har gjort? Håper ting ordner seg for dere... gresset er som regel ikke grønnere på den andre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...